Wat is gemiddelde inkoopprijs van een belminuut?

Ik heb deze vraag eerder gesteld, alleen nog geen antwoord gekregen.

Verkoopprijs (v.b. simonly 100 belmin.voor € 7,-), maar wat is nou de werkelijke inkoopprijs van zo een belminuut van de provider zelf? ofwel wat is de omzet tussen in en verkoopprijs?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij noemt men het verschil tussen in- en verkoopprijs "brutowinst".

Het beste antwoord

Er is geen "inkoopprijs". Belminuten worden door de providers aangeboden. Met het verkopen van de belminuten moeten de kosten van het opbouwen en onderhouden van het mobiele netwerk worden betaald alsook de administratie van het geheel. Verder moeten de salarissen van de medewerkers betaald worden, dividend uitkeren aan de aandeelhouders, enz enz.

Volgens mij moeten de meeste bedrijven hun jaarcijfers bij de Kamer van Koophandel registreren. Daar zou je kunnen uitzoeken wat die kosten zijn geweest. Als je vervolgens deze kosten deelt door het aantal verkochte belminuten, kom je dicht in de buurt van wat jij de "inkoopprijs" noemt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Deze vraag is al een keer gesteld, exact zo...

ik vermoedt 0,5 cent of minder...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens de Europese Commissie die hier onderzoek naar heeft gedaan zijn de gemiddelde kosten 1,8 cent per minuut...