Zou deze Tigra een verstandige aankoop zijn?

http://www.autotrader.nl/auto/kopen/Opel/TIGRA/4512534/algemeen.htm

Betrouwbaar? (Wel jammer dat ie zo zwaar is: 955kg. Niet echt zuinig, dus.)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
stoer bakkie! maar geel?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, geel valt op! Minder ongelukken! Zien ze me tenminste aan komen scheuren! ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja als je die corsa goed vond wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, da's te algemeen.

Antwoorden (9)

Nou voor mij heb je het antwoord voor een afwijzing gegeven hoor. Niet doen dus!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
?
Ik denk het wel want:
1. Geen kans op autodiefstal
2. In je auto wordt niet ingebroken
3. Eerlijk gezegd beetje ghetto bak aan de ene kant

Maar tegelijk eigenlijk best wel leuk autootje om te zien en voor een vrouw van tussen de 18 en 25 kan het leuk en vlot overkomen. Mits hij niet wordt getuned met spoilers en andere enge items.

Toegevoegd op 15-05-2009 16:57:04
Wel redelijk duur in wegenbelasting en niet echt zuinig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben geen vrouw - dus valt ie af, zegt u eigenlijk?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ghetto bak: misschien omdat iemand er van die lelijke velgen onder heeft gezet (maar daar moet je doorheen prikken, denk ik - d'r kunnen altijd nog wel een keertje anderen onder).
Vind hem er erg gaaf uitzien. Verder kun je echter (zeker op afstand) niet goed beoordelen of deze auto zijn verkoopprijs waard is.

Ik zou je willen aanraden om, wanneer je een dergelijke oudere auto koopt, altijd een aankoopkeuring te bedingen in het voorlopig koopcontract.

Voor meer infromatie zie over zo'n keuring zie:
http://www.anwb.nl/auto/kiezen-en-kopen/aankoopkeuring,/aankoopkeuring---totaalkeuring.html

Toegevoegd op 15-05-2009 17:06:58
Deze link werkt wel:
www.anwb.nl/auto/kiezen-en-kopen/aankoopkeuring
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tigra is niks, ik zou voor de Opel Manta gaan. if you go wrong, do it right
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goeie vraag en idd goede kleur, statistisch gezien minder ongelukken, verder ziet het er goed uit, ik zou zeggen doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou het niet weten, maar het toeval wil dat ik vandaag een Tigra op marktplaats heb gezet!! Dit is zeker een verstandige koop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kweenie...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry... Maar rood vind ik persoonlijk minder mooi (te gewoontjes).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een ongelooflijk lage km.stand, trouwens.
Ik zou er voorzichtig mee omgaan als ik jou was.

Je hebt zelf in een reactie al aangegeven dat de verkopende partij er niet happig op is om een keuring uit te laten voeren.....

Als je naar de voertuiggevens kijkt op www.rdw.nl, dan zie je dat de auto op 20-04-2007 is ingevoerd.
(Waarschijnlijk uit Duitsland, denk ik...)
Ontzettend opletten dus of het geen voormalige schade-auto is, die (nog rijdbaar) op Duits kenteken is ingevoerd en daarna opgeknapt met diverse onderdelen van andere Tigra's

Dit type auto is nog steeds redelijk populair onder jongeren, die (helaas te vaak) dan een impulsaankoop doen omdat het een leuk autootje is om te pimpen.

Zoals al gezegd, ik zou er heel voorzichtig mee zijn en mocht je 'm toch willen kopen, neem dan voor een proefrit even een ervaren monteur mee.

Succes!

Toegevoegd op 15-05-2009 22:28:02
Waar C4th in zijn/haar antwoord hieronder aangeeft dat de kilometerstand voor een auto van 13 jaar oud wat aan de lage kant is, nog even het volgende:

Dit type auto werd rond die tijd vrij veel verkocht als 2e (boodschappen)autootje voor "moeder-de-vrouw", hetgeen e.e.a. verklaart.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vorige antwoorder heeft al aangegeven dat de wagen uit het buitenland komt. De kans is dan ook aanwezig dat de kilometerteller is teruggedraaid.
Ik vind 122.000 km. voor een 13 jaar oude auto namelijk niet veel. Pas daar dus ook voor op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
995 kg voor een auto als de Opel Tigra te zwaar?

Tenzij je persé een ligt auto'tje wilt hebben is 995 kg werkelijk helemaal niets. Maar in dit segment is dit gewoon een redelijk normaal gewicht. En daarbij komt dat ik auto's ken die en zwaarder en zuiniger rijden. Maar dit heb je natuurlijk zelf in de hand. Dit hangt volledig van je eigen rijstijl af...

Verwacht vooral niet dat je het brandstofverbruik met een paar 100 km op een zuinig niveau heb. Maar dit heb je natuurlijk uiteindelijk zelf in de hand...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn huidige auto weegt 684kg ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En wat is het verbruik? 1:12 ofzo? Mijn auto weegt bijna 1500 kilo en vind ik met 1:18,8 (volgens de fabrikant) erg zuinig. En zeer zeker voor een Diesel... Maar met de A140 Mercedes had ik een verbruik van 1:18,4 (volgens de computer van Daimler in Stuttgart) en die had ook 995 KG als gewicht. Dus dat zegt helemaal niet zo veel over hoe zuinig een auto is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Diesel is altijd veel zuiniger. Ik rijd veel te weinig om 't uit te laten kunnen.
Maar 1:18,8 vind ik inderdaad erg netjes voor een 1500kg. dieselbak.
Trouwens, de getallen van de fabrikant zou ik maar niet geloven - die zijn bijna altijd veels te rooskleurig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of dat die de 1:18,8 daadwerkelijk haald weet ik niet. Maar hij komt heel erg dicht op de 1:18 uit... Maar moet er dan wel direct bij zeggen dat ik een erg rustige rijstijl heb...