Waar kan ik betrouwbaar lenen zonder een te dure verzekering erbij af te moeten sluiten?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (7)

Als je heel goed weet wat je doet, en je niet laat verleiden dure verzekeringen af te sluiten, kan je misschien overwegen te lenen bij 'goedkope' financiers, zoals BECAM en AFAB. Mijn ervaring is dat het uiteindelijk voor de meeste mensen duurder is. Anders moet je je toch maar gewoon houden aan normale banken, of natuurlijk wachten totdat je geld gespaard hebt!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Delta Lloyd
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een belangrijke tip: Laat je vooral niet verleiden tot een een te grote lening, die mogelijk gepaard kan gaan met te zware maandlasten. Zorg dat je een lening binnen 5 jaar kunt aflossen. Als je weet wat de gevolgen kunnen zijn bij ziekte, werkloosheid en arbeidsongeschiktheid kun je bij vrijwel iedere kredietverstrekker terecht. Daarbij moet ik aantekenen dat er in flexibiliteit en betrouwbaarheid wel degelijk verschillen in de vele aanbieders zijn. Uiteraard mag je verwachten dat de grootbanken als ING, RABO, ABN, SNS een stuk degelijker en betrouwbaarder zijn dan de alom bekende kredietreclames op TV en weekbladen, zoals bijv. Frisia en Lenen met Leen, etc. Een laag rentetarief met slechte of onbetrouwbare voorwaarden kan leiden tot een dure leerschool achteraf. Verzekeren doe je om je risico's af te dichten en je vermogen te beschermen.
Soms kan een verzekering in combinatie met een lening zelfs de beste oplossing zijn. Laat echter alle voorwaardes van deze verzekering nakijken op kleine lettertjes, die er toe zouden kunnen leiden dat er op enig moment geen dekking is, terwijl je die verzekering mogelijk duur betaald hebt. Dus altijd hulp van een gediplomeerd adviseur inroepen, bij ieder financieel produkt of dienst!
Succes !
Uw Financieel Adviseur
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nergens!

Sparen is de goedkoopste lening, duurt alleen wat langer.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Lenen kan bij een veelvoud aan verstrekkers.
Elke verstrekker heeft, in de basis, gelijkwaardige producten. De verschillen zitten veelal in de kleine lettertjes.
Je noemt zelf al een voorbeeld van een verplichting die door de verstrekker wordt toegevoegd.
Om betrouwbaar te kunnen lenen is het nodig om te weten wat je nodig hebt, wat je financieel kunt dragen, nu en als het minder gaat bijvoorbeeld bij werkloosheid of ziekte.
Om dit goed in te kunnen schatten is het aan te raden de expertise van een financieel specialist in te roepen. Zorg dat je dan gebruik maakt van de diensten van een betrouwbaar gecertificeerd adviseur, die bij voorkeur is aangesloten bij een brancheorganisatie en volledige openheid van zaken geeft. Hij/zij moet jouw belangen behartigen en niet die van zichzelf. Vraag dus naar zijn/haar beloningsbeleid en dienstenwijzer.
Veelal kan deze adviseur aangeven waar te lenen, maar ook hoe en hoeveel te lenen.

Als laatste tip probeer ervoor te zorgen dat als je niet écht hoeft te lenen om dit dan ook niet te doen. Vaak zit je er langer aan vast dan je voor ogen had.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De goedkope geldverstrekkers zijn allemaal onderdeel van de DSB Bank.
Hier kun je prima geld lenen, geef er alleen bij aan dat je geen verzekeringen wenst en klaar is Kees!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
first of all, je MOET niks!