Wat vind jij van de Bio industrie ? En wat vindt jij dat de regering eraan moet doen?

daar bedoel ik echt mee met de kern. Wat vind je van die zielige dieren en waarom. Wat zou jij eraan doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Ik kan zielige bioindustriekippetjes totnutoe wel negeren meestal, dat kipfiletje ziet er helemaal niet zielig uit en smaakt best. Dat is denk ik het huidige probleem, door de bioindustrie ziet vlees er niet meer uit als dood dier maar als hapklare brokken. Er zijn mensen genoeg die niet eens een hele kip durven aan te raken omdat daar botjes in zitten en het teveel op een dood dier lijkt. We staan met zn allen zo ver van het doden van die dieren vandaan dat het ons niks meer doet. Dat is het probleem. Eigenlijk zou iedereen zn eigen vlees moeten doodmaken, dan zouden we er heel anders over denken. Niet realistisch he..
Maar meer bewustzijn over dat dat beest wat op je bord ligt ook ooit geleefd heeft, dat zou ons niet misstaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

bio-industrie iets belasten en dat geld gebruiken om de niet-bio's te subsidieren. Zo worden de produkten die minder milieuschadelijk en diervriendelijker zijn iets goedkoper. Ik wissel het een beetje af altijd omdat ik prijsverchil vaak best wel groot vind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zolang er veel mensen zijn die willen kiezen tussen goedkoop eten en gewetensvol eten zal er bioindustrie zijn.....De regering moet de concurentiestrijd gewoon laten gaan..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
prima bio-industrie, dan is je kip goedkoop, dat wil je toch...

Nix aan doen, is al goed zo...

en ik heb nog nooit zielige dieren gezien...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik doe er al genoeg aan :)
Maar wat ik het belangrijkste vind is (en wat volgens mij ook het beste werkt): de regering moet biologisch vlees en scharrelvlees goedkoper maken. Of natuurlijk het gangbare bio-industrie vlees duurder maken, maar dan wordt iedereen depressief en agressief dus dat is ook niet goed.

Alle soorten vlees moeten even duur worden, zodat de keuze gemaakt kan worden op diervriendelijkheid / milieuvriendelijkheid en niet op prijs. En langzaam aan alle bio-industrie vlees laten verdwijnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zolang ik gewoon tegen een aannemelijke prijs mijn stukje vless kan kopen let eigenlijk geen eens op, of dat het nu wel of niet biologisch verantwoord is...

Ik loop langs die hele rij en stop bij dat gene dat me lekker lijkt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'de regering' moet er helemaal niks aan doen. Verspreid je ideeën, verkrijg medestanders, in zo'n grote mate dat niemand meer bio-vlees wil kopen. Dan zorgt 'de markt' ervoor dat het goed komt.

Als je per se 'de regering' tot iets wilt bewegen moet je hetzelfde doen: draagvlak creëren, zorgen dat je een meerderheid krijgt.

Dus als je iets wil veranderen in de wereld, moet niet 'de regering' aan het werk, maar jij!

Mocht je onverhoopt onvoldoende medestanders krijgen, dan klopt of je idee niet, of je krijgt er geen meerderheid voor. En volgens democratische principes heb je dan gewoon pech: dan gaat het niet door.