Als je halverwegen het jaar verhuist, kan je dan gemeentelijke belastingen gedeeltelijk terugvragen?

Voor bijvoorbeeld die 6 maanden dat je er niet woont.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (5)

Vragen kan natuurlijk altijd, maar wanneer had je dan gedacht het ook terug te krijgen, voor je dood nog?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, maar ook voor het nieuwe huis hoef je die gemeentelijke belasting dan niet te betalen. Er is één peildatum (1 januari) en die geldt voor het hele jaar.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In zowel mijn oude als nieuwe gemeente betaal ik vanaf de datum dat ik er kom wonen, tot de datum dat ik er weer wegga... Dus ik weet niet in welke gemeente jij woont, maar daar ga ik dan van 2 januari tot 30 december wonen, waarna ik me voor 3 dagen ergens anders (terug bij mijn ouders...) in laat schrijven, en betaal ik nooit!!!
Ik ben afgelopen jaar in november verhuist, en heb automatisch de 6 weken die ik teveel betaald had terug gekregen. Het is ook logisch, want in je nieuwe gemeente moet je ook betalen voor de (in mijn geval 6 weken) die je er woont. Ik heb er niets voor hoeven doen, maar je kunt er gewoon naar vragen, je hebt er recht op.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, maar je hoeft niet wel die 6 maanden in de nieuwe woonplaats te betalen...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je kunt schriftelijk een herziening van de aanslag vragen, welke zal moeten zijn gebaseerd op de periode dat je in de desbetreffende gemeente hebt gewoond. Gewoon vragen naar een aanslag naar rato.

Dit verzoek zal door de gemeente die je hebt verlaten worden gehonoreerd.