Hoeveel give-away's bestellen bij festival met 150.000 bezoekers?

Voor mijn bedrijf zijn we aan het kijken hoeveel give-aways we moeten bestellen voor een bevrijdingsfestival waar we 5 mei staan. Het gaat om etenswaren.

Er komen 150.000 mensen ongeveer maar die komen natuurlijk niet allemaal bij de stand, hoewel we wel op een centrale plek staan.

Iemand tips hoeveel we moeten bestellen of sites met meer informatie hierover ofzo. Tips en reacties zijn zeer welkom!

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Bekijk het eens van deze kant: als dat evenement 8 uur duurt en alle 150.000 bezoekers moeten bij jouw stand een give-away komen halen, betekent dat ruim 300 mensen per minuut. Dat gaat dus nooit lukken. Probeer in te schatten hoeveel mensen je stand aankan en ga daarvan uit.

Andere oplossing: stuur een of meerdere promotieteams de menigte in die jouw etenswaar uitdelen. Om wat voor artikel gaat het? Een proefzakje kauwgum laat zich makkelijker rondstrooien dan een ijsje. Hoeveel stuks kan één persoon per minuut uitdelen? 10? Bestel dan 10 x 60 x 8 x het aantal uitdelers = het aantal giveaways. Bij 10 uitdelers kom je op ongeveer 50.000.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik word hier erg vrolijk van. Dank je Guido.

Andere antwoorden (4)

Je kan beter meer als minder hebben als je op een festival bent. Ik zou zeggen minimaal 100.000 give-aways.

Als je nog een aantal overhoud kan je het nog altijd doorverkopen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat dit ook een budget vraagstuk is.
Ikzelf zou voor 100.000+ gaan ook omdat je altijd mensen hebt die voor twee of meer gaan. En hoe erg vindt je het om nee te moeten verkopen als het op is?
Als je centraal staat, er van uitgaat dat 25% voor 2 gaat, 10% voor 3, en je wil geen nee verkopen mag je zeker rekening houden 150.000.
Succes iig.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zou voor 150.000 stuks gaan...

Je kunt natuurlijk met 100.000, of 120.000 op safe spelen dat je niets hoeft weg te gooien. Maar wel duidelijk aangegeven "OP = OP"

Budgettair gezien moet je gewoon incalculeren dat je 1/3 kan weggooien naar einde houdbaarheid. Maar dit risico loop je ook als je er maar 50.000 hebt...

Als je daar staat vlak voor, of naast een VIP tent dan kun je er rekening mee houden dat mensen zo maar 5 keer, of nog vaker terug komen. Maar hou er dan ook rekening mee dat er dan mensen bij zitten die er zo een x-aantal in één keer willen hebben. En bereid je voor op het feit dat er ook mensen tussen zullen zitten die je ook nog zullen betalen, zolang jij je mond maar dicht houdt over het feit dat ze maar terug blijven komen...

De mens is een raar wezen, wanneer iets 'gratis' is. En zeer zeker de mensen die niet op 100 euro meer, of minder hoeven te kijken...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het ligt er ook een beetje aan hoeveel stand er nog meer staan. Ik denk dat 100.00 vrij veel is. Ook afhankelijk van de kostprijs zou ik eerder gaan voor een stuk of 60/70.000. Er zijn genoeg mensen die het niet erg interessant vinden om iets gratis te krijgen, er zullen mensen zien die niet eens doorhebben dat je het weggeeft en er zullen mensen zijn die niet eens doorhebben dat je er uberhaut staat.

Verder is het gewoon op=op. En het is overigens ook nog een verschil of je het meegeeft als iemand iets koopt of aan iedereen die voorbij komt. Als het het eerste is dan zou ik nog minder bestellen.