Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

nee, dan zou je direct ontslaan. Om werktijdverkorting te kunnen doorvoeren moet de werkgever je wel compenseren voor je werktijd, bijvoorbeeld door scholing. Je hebt ook geen sollicitatieplicht omdat de werkgever zich commiteerd om je weer op volle kracht in te zetten wanneer de zaken weer aantrekken. Daarnaast kan de werkgever slechts arbeidstijdverkorting doorvoeren als iedereen er mee akkoord gaat, het mag niet individueel per werknemer. Als je werkgever niet van plan zou zijn om je weer vol in te zetten, dan is de weg naar een direct ontslag eenvoudiger.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

nee, een overbrugging meer vind ik. Je kan wel mensen ontslaan, dat kost ook geld, en als het beter gaat moet je weer mensen inhuren die geen ervaring hebben vaak.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Werktijdverkorting is toch prachtig? Hoeven we minder lang te werken, hoeven we minder te werken voor uitkeringstrekkers, houden we meer vrije tijd over om bij ons zelf nieuwe innovaties te bedenken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ja tuurlijk...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Lijkt me afhankelijk van de sector. Een goede indicator lijkt me hoe het ging met het bedrijf vóór de financiële crisis (laten we zeggen: vóór september 2008). Als het toen al niet best ging, is werktijdverkorting verspilling van (belasting)geld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Voor een aantal bedrijven zal dit uitstel van executie zijn. Voor verreweg de meeste bedrijven is dit een tijdelijke en noodzakelijke oplossing...

Naar mate deze crisis langer duurt zal het steeds meer geld kosten. Niet alleen voor bedrijven, maar ook voor de overheid. Er zijn schattingen dat het BNP jaarlijks met 40 miljard euro daalt...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding