Is het nog mogelijk om nederlands geld te wisselen voor euro's?

Ik heb nog een potje staan met zo'n 50 gulden aan guldens, knaken, kwartjes, dubbeltjes en stuivers.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Helaas.
Alleen biljetten kunnen nog worden omgewisseld tot 2032.
Zie de link voor uitzonderingen en informatie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
goeie link , maar wel wat jammer. Misschien kan ik het nog verkopen als oud ijzer :)

Andere antwoorden (5)

yep is nog mogelijk even naar een Nederlandse bank gaan
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ja tot 2012 toch?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, alleen papiergeld kan nog worden omgewisseld, en alleen bij de Nederlandse bank in Amsterdam.

Die muntjes kun je beter verpatsen op de rommelmarkt, wellicht krijg je er nog meer voor ook ;-)

http://www.blikopnieuws.nl/bericht/29006
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Heb helaas geen papiergeld meer. Is trouwens ook niet handig voor mij om dat in A'dam te gaan doen. Dan kan ik het meteen afgeven aan de NS.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens mij is het ook niet de bedoeling van DNB dat iedereen nog geld komt omwisselen, maar ze willen het ook niet helemaal onmogelijk maken. Ik zou die munten bewaren voor evt. kleinkinderen ofzo. Lekker nostalgisch, en voor hen dan leerzaam.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
mja, ik bewaar ze maar dan. Of misschien kan ik er nog iets creatiefs mee doen om voor het raam te zetten of zoiets :-)
Als je je muntjes niet meer kunt wisselen kun je ze nog altijd:
- heel lang bewaren en dan aan een verzamelaar verkopen...
- in een aarden pot doen en in de grond verstoppen...goed voor archeologen van de toekomst...
- mee op vakantie nemen naar een ver land en daar uitdelen...
- aan kinderen geven om winkeltje mee te spelen...
- aan een bejaardentehuis geven als kaartpot ...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat zou inderdaad allemaal kunnen. Tenks
ja dat kan nog moet je naar zo'n bank gaan waar dat kan maar die weet ik nog niet echt zijn aangezien ik een kut belg ben