Welke leuke dingen kan je doen met weinig geld?

Ikzelf zit in de schuldsanering en heb dus elke maand niet zoveel om te besteden, Amsterdam zit er ook vaak niet in voor mij om daar uit tegaan kan ik 3 drankjes nemen en is mn geld wel weer op. Weten jullie misschien een aatal dingen die leuk zijn om te doen en die weinig tot geen geld kosten. (kaart- en bordspellen zijn wel leuk, maar niet echt orgineel)

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

Het ligt er een beetje aan hoe oud je bent, maar ik gok tussen de 23 en 30 jaar ongeveer.

een drankje doen ergens in een cafe is overal duur, niet alleen in Adam. Maar wat je bijvoorbeeld kan doen is een flesje rose kopen (als je dat lust, maar anders iets anders) voor het geld wat je in een cafe betaald voor 1 glas. Je hebt vast wel ergens een kleedje ga het park in zoek een leuk plekje en genieten maar. (ben er zelf ook pas achter gekomen en met dit weer zit je echt prima in een park.)

Verder kan je voorstellen dat je voor vrienden gaat koken bij hun thuis als zij nou alleen even zorgen dat ze eten hebben dan regel jij de rest wel.. (als je kan koken dan natuurlijk) Zo heb je een gezellige avond met lekker eten en hoeft het jou vrij weinig te kosten.

Verder moet je jezelf proberen aan te leren om te zoeken naar dingen die niet goedkoper zijn maar goedkoop. Voorbeeldje: je kan een toetje kopen welke nu ipv E1.99 E1.89 kost. dan denk je al snel: doen! maar als je voor E1,50 een kilo bananen koopt dan heb je voor een paar dagen wat voor na het eten en ben je minder geld kwijt.

Wat ook verstandig kan zijn, bij ons in de buurt zit een Jumbo supermarkt. Deze hebben als voorwaarde dat wanneer een prijs niet klopt dat je het product dan gratis mee krijgt. De bedoeling is dat ze dan daarna de prijs aanpassen maar dit gebeurt zelden. Als je dus dingen tegenkomt die verkeerd geprijst zijn en je `koopt` dit regelmatig maar onopvallend dan kan je ook aardig wat besparen op die kosten.

Ook heb je gratis festivals, kijk of er iets in de buurt is en ga lekker op de fiets met wat eten en drinken op weg. (wel oppassen dat er geen toegangscontrole is dat ze je spullen weggooien omdat je het daar moet kopen.

Ook kan je met dit weer prima buiten sporten, gezond en leuk. Joggen of skaten of iets anders. En je hebt vast nog wel ergens onder in de kast wat sportspullen liggen.

Veel plezier zou ik zeggen!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Hoe creatief ben je zelf?

Ik heb van dichtbij mogen meemaken wat de schuldsanering inhoud. In feitte word je terug gezet naar bijstandsniveau om van te leven. En de rest wordt gebruikt om de schuldeisers af te lossen...

Wat je zou kunnen doen is iets, waar ik je geen antwoord op kan geven. Om de heel simpele reden dat je niet aan geeft wat je leuk vind. Behalve het klagen dat je na 3 drankjes door je geld heen bent. Maar wanneer je creatief denkt dan kun je, je zelfs met die 49, of 80 euro in de week erg goed redden. Want deze bedragen zijn nu eenmaal wettelijk vast gelegd...

En wanneer je boodschappen doet. Kijk eens laag bij de grond in de schappen van de supermarkt. En dan kun je zelfs bij de appie hein erg goedkoop je boodschappen doen...

En wat is nu 3 jaar?

Met alle respect. Als je had geweten waar je voorheen mee bezig was dan had je ook niet in de schuldsanring hoeven komen. En dit klinkt hard. Want er zullen ongetwijfelt oorzaken zijn, waarom er schulden zijn ontstaan. Feit blijft alleen dat je het gewoon moet accepteren dat het nu zo is...

Wees gewoon creatief in het bedenken van oplossingen...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wandelen, fietsen, joggen, op je rug in de zon liggen, lezen, uitslapen, praatje maken met buren of vrienden, tuinieren, zwemmen, vrijen, beeldbuis staren, GV vervuilen, etc etc etc.
Ben een beetje creatief (Oh ja knutselen) en je kunt heel veel doen zonder dat het iets kost.
Ga eens naar buiten en kijk om je heen wie er hulp kan gebruiken, bied je hulp aan en je verdient een glimlach en dank betuigingen. Dat geeft pas voldoening.
veel plezier.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat zou je denken om naar Amsterdam te gaan (dat vind je blijkbaar leuk) en daar middels een heitje voor een karweitje of iets anders ludieks geld bij elkaar te verdienen voor 10 drankjes?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
er is blijkbaar een leuk boekje (wat dan wel weer geld kost) maar waar tips in staan die gratis en leuk zijn! Nederland voor Nop heet het, veel plezier!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geniet van de natuur.
Geniet van de mensen om je heen.
Geniet van je vrijdheid.

Ga niet winkelen (je wordt verleidt)
Ga niet online shoppen (je wordt verleidt)
Eet groente en fruit (ga niet uit eten)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Misschien moet je iets leuks verzinnen waar je zelfs geld voor krijgt. Dat zou helemaal ideaal zijn.
Stel je vind het leuk om websites te maken: dan ga je die voor geld maken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ga lekker bij vrienden helpen met verbouwen, tuinieren, schilederen etc. Iedereen is weer druk in de weer met de tuin & huis opknappen. Als dank krijg je vast een middagje in de tuin met bbq aangeboden!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het komt op mij over dat het enige dat je op dit moment leuk vindt is naar Amsterdam te gaan en drankjes te nuttigen.

Eigenlijk is het een anti antwoord"de nuttige antwoorden zijn al genoemd "maar het is niet alleen leuk in Amsterdam en het is ook niet alleen leuk als je drankjes kunt nuttigen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Andere mensen blij maken:) op welke manier dan ook, _alles_ waar die ander blij van wordt en _wat bij je past_ (!) is ok:)

Je zal zien dat het werkt!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ga met een beetje bevallige kleding naar een homo bar. Je wordt de gehele avond gefeteerd.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Sokken Breien :P
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Denk dat de eerste vraag is, waar woon je? Als je in Almere woont, kan het duurder zijn om naar A'dam te gaan dan wanneer je in Amstelveen woont. Daardoor kan het antwoord erg verschillen. Met andere woorden: Heb je zegge 20 euro te besteden of 50?

Ga eens bij het VVV of de ANWB langs voor een overzicht van bezienswaardigheden in de buurt. We gaan weer naar het warme weer toe en dan zijn er vaak openlucht-uitvoeringen 's avonds (als je niet vraagt om dingen voor overdag).

Natuurlijk is er de vraag: hoe ben je in de schuldsanering terecht gekomen, indien dit door gevolgen van het gebruik van drank is, zou ik adviseren om zoveel mogelijk de bezigheden te zoeken buiten plaatsen waar de verleiding groot is.

Al gegeven opties zoals het park in of anderzijds buiten vertoeven is leuk als het overdag kan. Andere opties zijn: neem een rugtas, eten en drinken van huis mee, ga naar een wat oudere stad en neem een digitale fotocamera mee. Maak wat leuke foto's van historische plaatsen /gebeurtenissen of iets dat je zelf leuk vindt (Dit kan ook 's avonds en geeft je tijd om stil te staan bij veel dingen, ook een nieuw perspectief in je leven. Je kunt dan kiezen om ze te laten ontwikkelen en aan de muur te hangen (of te verkopen). Daarmee kun je een gevoel krijgen dat je ook leuke herinneringen om je heen hebt (tegenover het 'k'-gevoel dat je situatie je geeft). Er zijn meer opties, maar dit is zo een die bij me op komt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is de laatdte tijd lekker weer dus zou ik je aan willen raden om lekker te gaan wandelen.....Dagje strand hoeft ook niks te kosten..... Verder kun je ook films en dergelijke kijken op youtube ofzo......