Als je via Schiphol op reis gaat naar een bestemming buiten europa, hoeveel Euro mag je dan uitvoeren zonder daarvan aangifte te doen ?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Naar niet-EU-land

Als u € 10.000 of meer uitvoert, dan moet u dat geld aangeven bij de Douane. U mag dat geld in het land van bestemming op een bankrekening storten.

Naar EU-land

Als u vanuit Nederland naar een ander EU-land reist, mag u onbeperkt geld meenemen. U mag dat geld in het land van bestemming op een bankrekening storten. Wel gelden er speciale regels voor (spaar)geld in het buitenland.
AWM
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De vraag is meer: Wat mag je invoeren in het land van bestemming. Het ligt dus er aan naar welk land u reist, voor hoe lang, en met welk doel.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dat ligt aan de bestemming en met welk doel je uitvoert, ga je daar wonen? of is het handel? Invoerrechten worden betaald naar wat wettelijk is vastgesteld in het land van bestemming, hier betaal je dus de BTW vandaar dat je het op Schiphol bij Global refund kan terugvorderen (mits voor particulier gebruik en als bagage mee te nemen) of via een extra communicaire levering dus handelsgoederen tegen het 0 tarief.