Stel, je hebt 500 euro. Waar kan je dat dan het beste in investeren?

Ik heb die 500 euro uiteraard niet nodig.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
7.1K

Het beste antwoord

Ligt er aan wat je wilt. Je hebt nu het geld niet nodig, maar hoe zit dat over een tijdje? Wil je risico lopen met het geld of liever niet?
Op dit moment is de rente laag, maar ook het rendement op beleggingen. Deposito's zijn op dit moment eigenlijk niet interessant.
Sommige mensen beleggen nu graag in kunst: wat nu een schijntje kost, kan morgen veel geld opleveren. Maar ook dat is een risico, want weet jij welke kunstenaar het gaat maken?
en of je moet gaan beleggen in gewone fondsen... ik weet het niet. Er zijn mensen die zeggen dat je in moet stappen op het laagste niveau, want dan kan het alleen maar beter worden. Maar dan moet je wel tegen slapeloze nachten kunnen.
Ik zou eens goed rondkijken bij verschillende banken wat zij aan rente bieden. Kijk dan ook vooral wat de voorwaarden zijn, sommige banken geven een hoge rente, maar dan moet je wel het of heel lang laten staan of er zijn andere voorwaarden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Cruise control.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
mijn bruiloft...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je het geld niet nodig hebt vind ik dat je het het beste kunt investeren in een goed doel, dus zonder eigenbelang.

Het beste goede doel vind ik SOS Kinderdorpen, vanwege de wijze waarop ze weeskinderen in hun eigen cultuur en door lokale "moeders" voorbereiden op volwassenheid.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, maar later heb ik het misschien wel nodig, en dan is het wel zo fijn als het dan met de inflatie die er aan komt meegegroeid is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tja, dat was je vraag niet ;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Probeer eens te gokken op een paar aandelen,ABN amro of zo....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het hangt ervan af wat je verstaat onder 'beste': meest winstgevend of meest veilig. Helaas zijn die twee factoren tegengesteld. Hoe groter het (mogelijke) rendement hoe groter het risico.

Bovendien hangt het af van je geduld: hoe lang kun je het geld missen? Kortom, er zijn meerdere antwoorden mogelijk.

Snel, veilig, veel geld verdienen met een belegging is onmogelijk.

Persoonlijk zou ik het geld investeren in (staats)obligaties: veilig en een redelijk rendement. Maar je hebt wel geduld nodig.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het beste kan je die 500 euro in je vrienden steken. Geef een leuk feestje ofzo.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het gaat om een klein bedrag dat je niet echt nodig hebt. En je spreekt van investeren. Ik vermoed dat je er een "gokje" mee wil wagen op de beurs. Met zo'n klein bedrag kies je best voor een investering met een hefboom: door middel van opties, een turbo, sprinter of speeder.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Investeren in goud.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Koop iets voor je moeder/vriend/vriendin, en vraag daarna of die je een lange rugmassage wil geven. Dan heb je 2 vliegen in 1 klap: vriend(in)/moeder blij, en een relaxte rug.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zal je mijn nummer geven.