Is het mogelijk om bij de Blokker af te dingen?

het gaat om een best groot bedrag(circa 500 euro) Mischien is er iemand die hier ervaring mee heeft?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (13)

Je mag altijd proberen af te dingen, maar of dat bij blokker lukt is maar de vraag. Blokker is een grote keten en de mensen die daar werken hebben eigenlijk niets over de prijs te vertellen.
Bij sommige winkels kan het wel en lukt het vaak ook
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Goeie vraag! (Zeker in crisistijd.)

Ja en óf dat kan. Afdingen kan altijd. Zeker wanneer je voor een (relatief) groot bedrag aan aankopen doet zullen veel winkeliers best bereid zijn je hier en daar tegemoet te komen.

Vraag het gewoon en doe wat voorwerk zodat je bijvoorbeeld kunt schermen met andere (Blokker)winkeliers die al hebben aangegeven bereid te zijn eventueel wat met hun prijs te zakken.

Ook voor grote winkelketens geldt dat elke euro er een is en zij hebben ook doorgaans de vrijheid vanuit het concern om binnen bepaalde marges een prijs te "maken" buiten dde adviesprijzen om.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het kan zeker. Zorg ervoor de je de manager te spreken krijgt, de dames achter de kassa kunnen dit soort beslissingen niet nemen. Kies een rustig tijdstip uit.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, de prijzen bij blokker worden hen opgelegd door het hoofdkantoor. De mensen in de winkel hebben niet de bevoegdheid deze te veranderen.

Hooguit bij een outlet verkoopactie maak je misschien een kans. Maar daar houdt het dan ook echt op. (bovendien doet blokker daar vrijwel niet aan)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bij blokker in pricipe niet, omdat het personeel geen bevoegdheid heeft.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je kunt altijd het hoofdkantoor bellen!!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik weet zeker dat dat lukt, maar je moet het wel goed aanpakken. Begin er bijvoorbeeld niet over als je al bij de kassa staat, en vraag het niet aan de verkoopsters, bij de blokker zijn die daar niet zo over geïnstrueerd als bij bijv. de bcc of dixons. Vertel aan de manager wat je allemaal wilt aanschaffen en vraag of hij iets aan de prijs kan doen, zegt hij van niet, dan vertel hem dat je nog even verder kijkt. Wanneer je de winkel uitloopt zonder dat hij/zij toehapt, kijk dan inderdaad verder. Ik neem aan dat het gaat over elektronica, en ik denk dat je dat beter niet bij de Blokker kunt kopen, er zijn winkels gespecialiseerd daarin, waar makkelijker over de prijs gepraat kan worden, en waar je betere informatie krijgt over je product.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Afdingen kan altijd en overal. Ga er in principe vanuit dat je altijd te veel betaald!

Doe het idd wel bij de manager
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Afdingen is meestal mogelijk en waarom zou je het niet doen..
Nooit geschoten is altijd mis..
Zorg inderdaad dat je de (filiaal) manager te spreken krijgt, of een hiervoor ander aangewezen persoon. Probeer in ieder geval niet af te dingen als andere klanten mee kunnen luisteren, dus ga op een rustig tijdstip. Anders heb je bij voorbaat al een nee.

Voor bepaalde producten kun je beter naar speciaalzaken gaan (bijv. elektronica) daar vind je waarschijnlijk ook een andere kwaliteit. Bijkomend voordeel is, dat afdingen daar 'gebruikelijker' is. En als afdingen niet lukt kun je altijd om een accessoire vragen (bijvoorbeeld bij mobiele telefoons een geheugenkaart oid)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tuurlijk is dat mogelijk; in het verleden was er een tv-programma waar mensen met een verborgen camera gingen afdingen bij allerlei dingen. Ook bij gewone winkels. Pak het wel slim aan. In een overvolle winkel lukt het denk ik minder en als je meer dan één product afneemt is de kans op succes ook groter. Mocht afdingen niet helpen, vraag dan om een extraatje. Een mooie draadloos muis bij een laptop bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zo lang je je er niet voor schaamt, kan je 't altijd proberen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zou het toch zeker proberen! Bij electronica zaken en bouwmarkten kan het ook, en flink ook! Denk maar zo: Wie niet waagt, wie niet wint. :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
hangt ervan af wat voor product het is en hoe groot de voorraad is,het is mij namelijk en keer gelukt om een showmodel te krijgen bij bcc met 40 % korting, betrof toen een toshiba a 200 die al in de aanbieding was voor 799 euro, scheelt tog al 320 euro. ik moet er wel bij zeggen dat mijn vriendin erbij was, ook dat model had gehaald en de volledige prijs had betaalt.
en het feit dat er een beperkte voorraad was waar ze al bijna doorheen waren. ik vroeg het overigens eerst aan een personeelslid die daarna de manager erbij haalde.
wie weet helpt deze info je enigzins