Hoe hoog is het subsidiebedrag per dat een integratiebedrijf van de gemeente ontvangt per 'ínstromer' vanuit de bijstand?

Wordt dit subsidiebedrag vanwege bezuiningen gekort?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

De gemiddelde subsidie vergoeding door de gemeente zal rond de 5800 euro per individu liggen...

Het UWV zal zolang het om reïntegratie gaat vanuit een WW-uitkering niet korten op de uitkering. De gemeentes hebben hier enige inspraak in wanneer het om reïntegratie naar ander werk gaat...

Gemeentes voeren op het gebied van financiën in principe een eigen politiek. De gemeente zou dus in principe kunnen korten tot de bijstandsnorm als je hier om redenen boven zit. Een reden kan bijvoorbeeld de toeslag voor thuiswonenende kinderen boven de 18 jaar zijn. Of dat je om welke reden dan ook in het verleden te vaak heb geweigerd om een bepaalde baan te accepteren. Ook dan mogen ze je uitkering korten tot maximaal 600 euro bijstand per maand die je zou moeten ontvangen als je ouder bent dan 23 jaar...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het reintegratie bureau kan afhankelijk van de soort client 5000 euro ontvangen (bij moeilijk plaatsbare kan dit verhoogd worden naar 7500) het is niet zo dat men dit altijd krijgt. Pas als de client geplaatst is heeft het bureau recht op het volledige bedrag anders maar de helft. Het klinkt als heel veel, maar mijn ervaring is dat wij hier keihard voor moeten werken en veel uren in moeten steken (natuurlijk afhankelijk van de client)