bestaat er leven na de dood?

ik zelf geloof van niet,lampie aan,lampie uit.klaar!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Dit heeft een beetje met geloof te maken. Ik zeg nee, er is geen leven na de dood. Want als dat er wel was. Hoe zou dat er dan uit zien? Dan zou het daar heel druk zijn. En je zal daar voor eeuwig zijn. Want je kan niet 2 keer dood.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ik kan me gewoon niks bij niks voorstellen dus ga ik voor: JA. Ik denk dat de ziel overblijft maar waar deze heen gaat weet ik niet.. Daar ben ik nog niet over uit.
Je lijf is dood ja, 'n lijk maar je ziel niet. Dat kan ik me niet voorstellen. Anders doen we dit alles dus voor Jan met 'n korte achternaam..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit soort zaken gaan het voorstellingsvermogen te boven; je weet het gewoon niet. Je kant het ook niet weten want er is niemand die het kan bewijzen.. Misschien geloof en hoop je op een beter bestaan in het Hiernamaals, maar er is niemand die je het kan garanderen.
Als het bestaat dan komen we daar ooit wel eens achter. En als het niet bestaat dan komen we daar ook ooit wel eens achter. Of niet natuurlijk. Want het is maar net in welke context je het leest...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naar mijn mening niet, maar het is niet feitelijk te verklaren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geloof zelf van wel, maar ja bewijs het maar eens. De enige manier waarop dat kan is het zelf te ervaren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben gelovig, dus ik wil graag geloven dat er leven bestaat na de dood, en dat dit mooier zal zijn dan hier op aarde. Maar weten doe ik het niet, want het geloof is geen wetenschap. Ik ben dus net zo vaak bang voor de dood als mensen die niet gelovig zijn.
Echter, leven na de dood hoeft niet persé iets met geloven te maken te hebben. Er zijn mensen die leven na de dood op een volkomen andere manier interpreteren en steeds op zoek zijn naar bewijzen daarvoor. Hoewel ik niet overtuigd ben van de sluitendheid van alle zogenoemde bewijzen en verklaringen denk ik toch wel dat vele ervaringen samen genomen doen vermoeden dat er meer is tussen hemel en aarde. Wat dat dan is... daar kom je pas achter als het voor jou zover is.
Zie ook deze link:
http://www.xs4all.nl/~wichm/paraps_nl.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze vraag is niet met zekerheid te beantwoorden, maar als er zoiets bestaat als de christelijke hemel dan verveel ik me daar zeker dood.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gelukkig hebben we een gristelijke regering.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hoop dan ook dat ze daar komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op zoek naar iets leuks kwam ik deze tegen, grappig hoeft niet leuk te zijn:-)
http://www.geencommentaar.nl/index.php/Politiek/?paged=9
Als lampje verzamelaar probeer ik altijd nog om het draadje weer heel te tikken, en dikwijls verkoop ik ze jaren daarna brandend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een doordenker midden in de nacht. Zeker voor mij te laat, want ik kan het niet volgen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou een goeie pastoor kunnen zijn +1
We hebben er duizenden jaren naar gezocht, maar geen spatje bewijs voor leven na de dood gevonden. We weten echter wel dat tijdens het leven de ziel onlosmakelijk met ons lichaam is verbonden. Immers, het karakter kan na een ongeluk, ziekte of herseninfarct veranderen. Dat feit maakt het vrij onwaarschijnlijkheid dat die ziel 'onstoffelijk' kan zijn en buiten het lichaam kan voortbestaan.