De haarcellen produceren waterstofperoxide, dat zich opbouwt in de loop der tijd. Dit blokkeert de synthese van melanine in het haar.
Melanine geeft het haar de natuurlijke kleur en kan na deze blokkade zijn werk niet meer doen. Er wordt geen kleur meer afgegeven, en het haar wordt grijs.
Overigens is de leeftijd waarop je grijs wordt genetisch bepaald.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Omdat het pigment minder wordt. Bij de een wat sneller dan bij de ander.

Toegevoegd na 2 minuten:
De melanine is het pigment dat je haar kleur geeft en als je ouder wordt vermindert de aanmaak ervan.
amc