Als een bank failliet gaat, ben je boven 100.000 euro je spaargeld kwijt. Stopt je hypotheek rente betalingen bij diezelfde bank dan ook?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Welkom!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank,
ben net nieuw hier en zag (te laat) dat deze vergelijkbare vraag al eens eerder was gesteld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
GEEN probleem wat mij betreft, hangt af van de moderator. Het kost je zo'n 8 punten als deze gewist wordT, en lang mee lopende GVder's willen je niet wegjagen, dus gaan ze nu jUO hopelijk ook een +Je's geven;-)

Het beste antwoord

Wettelijke regels hebben het over schuldvereffening.
Dus als je bij dezelfde bank (normaal opeisbaar) spaargeld hebt als je hypotheek zijn ze gehouden die saldi te verrekenen.
Alleen heb je kans dat bij ACHTERGESTELDE leningen aan de bank de schuldvereffening niet mogelijk is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee dat niet... Kom nou, zo zijn we niet getrouwd... Je moet doorbetalen... En ze zetten je uit je huis als je dat niet kan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bee. Die worden meestal overgenomen.

In het ergste geval wel; Dan ben je je huis, en je deels afbetaalde lening kwijt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, Als je honderdduizend € spaargeld hebt, deze vraag hier moet stellen en dan stopT met betalen van verplichtingen, kan ik je zeker aanraden om te stoppen met voldoen¡
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om exact deze reden heb ik mijn bank een brief laten schrijven en ondertekenen dat in geval van problemen bij de bank mijn rekeningen saldi tegen mijn hypotheek schulden verrekend worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is nog mooier: ALs je een spaarhypotheek hebt dan is je spaarpotje (het bedrag dat je maandelijks betaald) niet gegarandeerd. De tegenoverliggende schuld blijft wel gewoon open staan. het bedrag onder 100.000 euro ben je vaak ook kwijt. De hypotheekverstrekkers zijn veelal geen banken en vallen niet onder het garantiestelsel.