Zijn bitterkoekjes per stuk verpakt in cellofaanfolie een goede traktatie voor als je na 30 jaar afscheid van je werk gaat nemen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedoel je dat je dit zelf wilt trakteren of dat de werkgever dit als traktatie uitdeelt bij het afscheid? En is het afscheid vrijwillig of gedwongen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+2
Dat mag je zelf invullen! In deze vraag staat een antwoord van mij wat het enigszins verklaard.
http://www.goeievraag.nl/vraag/goeie-vraag-slechte-vragen-stellen.25588#150397

Het beste antwoord

Een goede traktatie is voor velerlei uitleg vatbaar, maar een gepast gebaar kan het zeker zijn; vooral de folie om de koekjes geeft de afstand goed weer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
+1. Twee zinnetjes spreken op deze manier boekdelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 voor de ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 knorie!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+10
bitterkoekjes inpakt in TANDBREKENDE cellofolie.

Andere antwoorden (15)

Ja, dat kan. Een pepernoot per stuk verpakt kan ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ehhmm, nou als je de pest hebt aan je collega's na 30 jaar is het een heel goed idee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
LOL! +1
Er zit tenslotte het woord 'bitter' in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, maar eigenlijk ook met bitterbal:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
HIHI, deze ook al, wat een humor vanavond hier zeg! +1
Eh - ik kan niet in je portemonnee kijken, en ik weet ook niet hoe de relatie is tussen jou en je toekomstige ex-collega's - maar het komt op mij nogal karig over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en ik zou beledigd zijn, hihi...!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Dat ligt eraan. Als je bij Corus of TNT-post werkt wel, gezien het enorme aantal collega's.
Nij een klein bedrijfje zou ik de beurs iets meer trekken.
Stukken vlaai, ofzo. Je gaat maar één keer in de dertig jaar weg, moet je maar denken.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
TNT-post, dat zijn een paar duizend koekjes. Ik moet er toch niet aan denken om die per stuk in te pakken...
AWM
14 jaar geleden
Een paar duizend? 40.000 in Nederland.
Maar ja, als oudere werknemer heb je wat extra vakantiedagen, dus dat moet wel gaan.
Krijg je geen afscheidsfeest van je baas ? Als het gewoon een extratje is, waarom koop je dan geen kleinigheidje die wat persoonlijker is dan dat ? Even geen idee wat dat kan zijn maar er is vast een leuk aandenken te bedenken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben van mening dat als jij na 30 jaar afscheid neemt van een bedrijf dan gaan er toch wel andere regels gelden.
Neem je vrijwillige afscheid vanwege pensioen?
Dan mag je wel een gouden Rolex of iets anders leuks ontvangen. Een receptie met alle toebehoren is op zijn plaats. En niet vergeten de familie en bloemen erbij.
Ga je gedwongen weg dan kan het ook anders lopen. Heb je amok lopen maken dan is het denk ik vertrek zonder iets, wellicht een bos bloemen.
Ga je gedwongen weg maar op een nette manier dan zal afhankelijk van het budget een net afscheid minimaal door de baas geregeld dienen te worden.

Dus bitterkoekjes in folie zijn niet de juiste traktatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik vind dit geen goede keuze.
Het staat zo zielig , een koekje in cellofaan als afscheid.
Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken of voor hoeveel personen je dit wilt doen.
Kies dan bv voor gebak, kun je net zo duur/goedkoop maken als jij zelf wilt.
Bij de Hema, kun je voor €5. al een lekkere appeltaart kopen.
Je kunt natuurlijk ook cake (laten) bakken, als je voor veel mensen wilt trakteren.
Maar bitterkoekjes als traktatie zou ik niet doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet waarom je juist bitterkoekjes voorstelt. Als er een symbolische waarde van uit moet gaan, ach dan heb je daar je redenen voor en moet je dat niet laten. Maar een bitter afscheid betekent ook dat je die 30 jaar met een negatieve indruk van jezelf afsluit. En dat is iets dat je niet kunt rechtzetten bij de volgende keer, want die is er niet.

Ik denk dat je, als je weg gaat na zo'n lang dienstverband, je wel een andere traktatie kunt verzinnen die meer passend is voor de gelegenheid. Ik zou gewoon een paar vlaaien meenemen en er een gezellig half uurtje van maken op de afdeling.
14 jaar geleden
Als je van de gouden handdruk nu eens voor iedere collega een complete taart laat aanrukken...

Dat is pas origineel...

Maar dat kan net zo genant zijn als een individueel verpakt bitterkoekje hoor... Het is maar net hoe je het bekijkt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wil je met je tractatie iets duidelijk maken dan is dit het beeld dat je schept: Dit koekje lijkt te duiden op een heel "bitter" afscheid. Het apart verpakken is uiteraard heel hygiënisch. Symbolisch gezien, lijkt het een grote afstand tussen de collega's onderling uit te drukken.

Als je een hartelijk afscheid wilt zou ik zeker voor een andere tractatie kiezen. Ik kan uiteraard niet in je portemonee kijken.
Een tompouce komt al heel anders over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Persoonlijk vind ik de symboliek van bitterkoekjes nou niet echt iets positiefs uitstralen (afgezien van het feit dat ik ze zelf uitgesproken vies vindt ; een gevulde koek, die ik ook niet blief, heeft toch weer een andere uitstraling).

Op zich is het per stuk leuk inpakken in een cellofaantje van een lekkernij wel een goed idee, maar ik zou daarvoor toch een andere inhoud kiezen dan een wat karig en eigenaardig overkomend bitterkoekje. Zelfgebakken cakejes of muffins ofzo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik neem aan dat deze vraag niet gaat over wat JIJ volgende week bij je afscheid moet trakteren, maar over een traktatie die je afgelopen week hebt gekregen.
Kort gezegd: die collega van je is erg blij dat ie weg is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een zure bom doet het ook vaak goed. Vooral als je iets duidelijk wil maken..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als dat bitter ergens op slaat,b.v. dat je daar mee te kennen geeft,dat het bitter is dat je weg gaat kan het wel. Maar dan zou ik er wel even een verklarend tekstje bij doen. Daarbij lijkt het me een nogal povere tractatie,behalve als je salaris niets anders toelaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
smarties verpakt lijkt me beter.

Toegevoegd na 3 minuten:
Als al die jaren nou zou bitter tegen zijn gevallen waarom zou je dan niet door deze bittere pil heen bijten en jezelf niet te kijk zetten.Laatst heeft een collega voor iedereen een pen gekocht (omdat die altijd weg zijn)en dat kwam wel heel goed over.Dus iets kleins hoeft niet altijd raar over te komen.Maar klein en handig is toch wel verstandig.