Wat is ongeveer het gemiddelde netto maandsalaris in Nederland?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor welke leeftijd?

Antwoorden (7)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou dat hoop ik toch niet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bron??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en 87 cent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt precies +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar dan wel bruto!
Een echt gemiddelde over alle Nederlanders die een salaris ontvangen, is niet te geven en zeker niet in netto-bedragen. Bij een gemiddeld inkomen wordt de term 'het modale inkomen' gebruikt en dat is bruto zo'n 2650 euro.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
is verschillend per branche/stad/enz.
en die cijfers zijn allemaal schattingen.

Ik denk zelf dat het iets rond de 2000+ euro zal zijn.
2000 euro is een normaal inkomen of hoe ze dat ook noemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gemiddelde inkomen over augustus 2009, van de werkende beroepsbevolking is 2518 euro.

Toegevoegd na 35 minuten:
Uiteraard is dit bruto!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bruto?
In dit geval ga ik uit van een modaal inkomen, dat is redelijk algemeen en dit wordt ook gebruikt in de 2e kamer. De bovenstaande antwoorden zijn daardoor niet per definitie beter of slechter dan mijn antwoord.

Netto modaal inkomen in 2009*
Het netto modaal inkomen is in 2009 ongeveer: € 19379,52- per jaar, 8% vakantietoeslag meegerekend.
Per maand is dat netto: € 1614,96,-- inclusief vakantietoeslag of
€ 1495,33 exclusief vakantietoeslag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Altijd veel te laag..
:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk 1280