Wat merk jij er persoonlijk van dat de crisis bijna over is?

Ik krijg signalen dat het weer beter gaat. Zijn er mensen met concrete aanwijzingen en/of cijfers die dit kunnen bevestigen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Hm.. Mijn fondsen staan -na -80% te hebben gestaan- nu weer op 0-nivo. Over een maandje waarschijnlijk weer rond de =5%.

Maareh.. niet te hard lachen. Het kan heel goed zijn dat de crisis nog echt moet komen. We hebbend e financiele crisis gehad. De voorraden zijn massaal leegverkocht en nu komt er weer vraag. De vraag is natuurlijk of bedrijven wel gaan investeren in machines, gebouwen, cursussen etc. DAT gaat bepalen of de tweede crsis ronde wel of niet doorzet. Zo ja, dan kan het best nog een jaar of 4 duren voor we de echte ellende gehad hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Net zoveel als tijdens het hoogtepunt van de crisis...

Helemaal niets dus...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er stonden 4 huizen te koop in de straat, nu nog maar eentje..
Ik heb deze maand voor het eerst weer een bonusje gescoord...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een crisis is echt niet met een jaar voorbij, zoiets duurt een stuk langer. Ik denk wel dat we het ergste inmiddels achter de rug hebben.

Persoonlijk heb ik er weinig van gemerkt. Voor mij was het zelfs voordellig vanwege de lagere huizenprijzen heb ik nu een mooie nieuwbouw woning kunne kopen. In dezelfde situatie was dat mij 5 jaar geleden niet gelukt!

Het hele economische milieu gaat met pieken en dalen. Dit was niet de eerste crisis en zal ook niet de laatste zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nu heb ik er nog niks van gemerkt maar als de overheid gaat bezuiningen (in 2011-2012 ofzo) dan gaat iedereen het wel weer merken ben ik bang. Dan krijg je straks geen zorgtoeslag meer e.d en vergoedingen voor kinderdagverblijven enzo.. alles waar hun op bezuinigen draait het volk voor op
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is de crisis al begonnen dan? Er is GEEN crisis, waarom laten wij ons gek maken, als iedereen ervan overtuigt is dat we in een crisis zitten, dan komen er zometeen maatregelen om die hypotetische crisis te gaan bezweren, WAO leeftijd naar 67 of hoger...

ER IS GEEN CRISIS, laat het je ook niet aanpraten... Er is een gigantische diefstal in Amerika geweest en wij moeten nu die tekorten gaan opvullen, zo is het en niet anders... En als wij allemaal denken dat er een crisis is, dan zijn wij bereid om te gaan betalen, diep triest en tottaal bezopen dat we dat doen, maar de reclamejongens werken hard om ons te laten geloven dat we een crisis hebben en reclamejongens krijgen altijd gelijk als ze maar genoeg kunnen herhalen... Een leugen 100 keer herhaald wordt WAARHEID...

En net zo wij allemaal geloven dat er een crisis is, is het dus ook weer reclamejongenswerk dat de crisis over is... Zij gaan reclame maken dat de crisis over is en dan na een aantal keren herhalen, plots ziet het volk het ook... TJEETJE dat was een zware crisis en nu is hij over... Ook weer allemaal reclame...

Hij is er niet, dus kan ook niet overgaan... Zie dat nou...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het feit dat in verschillende industrieën het dalen van de afzet gestopt is en in sommige gevallen zelfs een mager plusje laat zien en het feit dat de grote financiële instellingen gered worden door centrale banken en overheden heeft niets te maken met het bijna over zijn van de crisis. Ondanks de enorme stijgingen van de beurzen. Deze zijn gestegen op relatief kleine volumes. Diegenen die nog aandelen bezaten na de grote crash zijn blijven zitten op hun portefeuille. De beschikbare aandelen in combinatie met het feit dat dankzij de centrale banken het geld door de straten klotst maakt dat de beurzen stijgen. Evenzo de goudprijs, de olieprijs en de obligaties. Niet een van de grote investmentfunds heeft veel profijt gehad van de recente stijging omdat ze allemaal naar de onderliggende economie kijken. Daarom durven ze nu ook niet te investeren omdat ze de stijging belachelijk vinden. Gisteren werd bekend gemaakt door Tennet dat het electriciteits verbruik in NL voor de 8ste achtereenvolgende maand is gedaald. Nu op min 7%. Dit soort consumptie dalingcijfers zie je nog steeds op allerlei gebieden over de hele wereld. Het is de overheden er alles aan gelegen om ons te doen denken dat het ergste voorbij is. Ik denk dat we pas aan het begin staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor het eerst sinds maanden vond ik weer een paar interessante vacatures in de krant waar ik op kon solliciteren.
Ik hoop dat deze trent doorzet, in ieder geval tot ik weer een vaste baan heb.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Persoonlijk heb ik letterlijk en figuurlijk nog geen cent last gehad van de crisis. Het is natuurlijk wel een feit dat steeds meer mensen worden ontslagen omdat hun werkgever steeds minder orders binnenkrijgen en zodoende het personeel niet aan het werk kan houden, al wordt de crisis daarvoor ook misbruikt; personeel lozen ging nog nooit zo gemakkelijk.
Maar de gevolgen kunnen nog lang op zich laten wachten.
Het is dus nog lang niet over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hoorde van iemand die bij Corus werkt (hoogovens) dat de productie tot ver in 2010 helemaal is volgeboekt.

Staal- en aluminiumproductie is een duidelijke *leading indicator* voor de hele economie. Bedrijven die weer meer willen produceren dan ze een poosje deden, zullen eerst uitzendkrachten aannemen (logisch, is veiliger). Dus dat is een volgende indicator om in de gaten te houden: hoe gaat het met de uitzendbureaus. *Als en zodra* het voor hen feest is, gaat in enkele maanden de hele economie weer goed.
ALS.......

Koop je aandelen voor die tijd als je durft:)
Wie zei het ook alweer? Aandelen? Buy them low and sell them high. You have to buy when the blood is running down the streets...(bij wijze van spreken dan he) Voor dat laatste ben je al te laat vermoed ik. Maar volgende week kan alles weer anders blijken.......

Dat is het lastige van voorspellen. Vooral als het over de toekomst gaat:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk zelf dat de grootste klappen moeten komen. Er moet voor miljarden worden bezuinigd, wat zal inhouden burgers en bedrijven dat in hun beurs zullen voelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vacatures trekken aan, ik zie steeds minder makelaarsborden in tuinen staan, collega's zijn steeds opgewekter, verhalen van opdrachtgevers (bedrijven) zijn steeds positiever, de aandelen krijgen hun waarde terug, etcetera...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Na een lange periode van verval en negatieve berichtgeving kan alles wat positiever is als goed nieuws worden geïnterpreteerd. Of de crisis al voorbij is of slechts in de begin fase zullen we zien.