Is het slim om nu dollars te kopen en na de recessie te verkopen?

naar aanleiding van de berichten van rtl7

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

NEE! Amerikanen kunnen beter euro's kopen, want hun dollar dreigt waardeloos te worden. Als zij produkten importeren betalen ze met dollars die ze gewoon bijdrukken. Kost ze per saldo dus niets. Gevolg: heel de wereld (vooral China) stikt van de dollars, die straks waardeloos zijn. Amerika heeft de rest van de wereld in een houtgreep, want alle landen die dollarvoorraden hebben, hebben geen baat bij waardedaling van de dollar. Maar door het onbeperkt dollars bijdrukken is waardedaling onvermijdelijk en gaat Amerika hard Zimbabwe achterna!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Lijkt me slimmer om goud te kopen - die is uiterst waardevast gebleken de afgelopen decennia.
Kan van de dollar niet bepaald gezegd worden.
(Maar niet in je huis bewaren, natuurlijk.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je van een gokje nemen houdt, kan het lucratief uitpakken!
Ik zou het voor geen goud doen, de euro is en blijft de meest stabiele munt, dus daar heb ik er het liefst zoveel mogelijk van!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb dollars en erger me aan het feit dat ze continue in waarde dalen en verder naar beneden gepraat worden door de media. Ondanks dat verkoop ik ze niet omdat ik uiteindelijk geloof in Amerika. Het lange termijn gemiddelde van de dollar teruggerekend vanaf mid 70-er jaren is 1,15 terwijl we nu op 1,47 zitten. Het advies van mmm hierboven om goud te kopen lijk te me geen hout te snijden omdat goud in dollars genoteerd wordt en dus evenredig met de wisselkoers is gedaald. (In Euro's dan.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou helemaal niets kopen ,maar het geld als je dat niet nodig hebt gewoon vast zetten.
de rente is niet hoog op dit moment maar,je weet wel wat je over een jaar hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Da's de gok, en niemand die het weet. Dat heet nou speculeren. Je kunt altijd een gokje wagen, 't kan vriezen, 't kan dooien. Of de dollar komt weer helemaal terug, OF hij degradeert werkelijk tot totaal onbenullig muntje zonder enige vaste waarde. Hoe het uitpakt, geen idee. Wist ik het maar.
De voorspellende waarde van RTL7 is overigens niet betrouwbaarder dan welke beursvoorspeller dan ook. Het leuke van beurzen is dat er weinig valt te voorspellen, en dat voorspellingen die iedereen gelooft vervolgens de uitslag weer kunnen sturen. Als iederéén dollars groot gaat inkopen, is straks het aanbod gewoon weer te groot en stijgen ze minder.