Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je een werkgever verplichten om mee te betalen aan een maagbandoperatie van een van zijn medewerkers die moet afvallen?

Toegevoegd na 22 minuten:
http://www.simpelafvallen.com/index.php?/voor-u-gelezen/Werkgever-moet-maagbandoperatie-van-werknemer-betalen.html

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is Amerika. Ik vraag me af of dat ook in Nederland zal gebeuren.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De directie van een pepermuntfabriek in friesland betaalde ooit de tandartskosten van zijn medwerkers omdat hun gebit aangetast werd door suikerstof. Er was dus een relatie tussen kwaal en werk (arbeidgerelateerde ziekte)
Als daarvan geen sprake is bij de medewerker die moet afvallen, dan hoeft de werkgever niet te betalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zou je niet verwachten. Ik zou eerder verwachten dat die tandartskosten al vergoed zijn doordat er een gedeelte van het pepermunt al is opgegeten en je hierdoor een inkomstenpost mist, maar wel een uitgavenpost hebt gehad. Zoiets is toch ook niet de bedoeling. Voedingswaren zijn toch bedoeld ter verkoop en niet om opgegeten te worden door je medewerkers.

Andere antwoorden (4)

Nee dat kan niet. Voor bepaalde functies moet je er representatief uitzien. Als een werkgever niet wil dat een man lang haar heeft zal hij ook niet de kosten voor de kapper betalen. De verantwoordelijkheid om er representatief uit te zien en de daarmee samenhangende kosten zijn dus verantwoordelijkheid van de werknemer. In dit specifieke geval zijn een beroep kunnen worden gedaan op de zorgverzekeraar.

Toegevoegd na 1 minuut:
zijn=zou er
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen als die werkgever schuldig is aan het overgewicht van die werknemer. Ik geloof niet dat dat het geval zal zijn! Ieder mens is toch verantwoordelijk voor zijn eigen daden?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nortmaal gesproken niet. Wat je hier doet is een beetje een vraag uit izjn context trekken.

De bewuste persoon heeft na een onval op werk een operatie nodig, die hij niet kan odnergaan tot hij afgevallen is. Als de maagband de enige manier is om die persoon te laten afvallen dan is er wat voor te zeggen dat dat ook op rekening van de werkgeven (En dus zijn/haar aansprakelijkheids verzekering!) komt.

Echter, het lijkt mij dat 40pond afvallen ook best anders kan; zeker als dat 25K dollar bespaard.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is een Amerikaans verhaal. Die leven al in een andere wereld als wij.

Er zijn tienduizenden koks in Nederland en die zijn toch ook niet allemaal moddervet?
Ik vindt niet dat je hem dit kan verplichten.
En hier valt het zowieso al onder de ziketenkosten verzekering en in de USA is men vaak niet verzekerd.
Dus is de vraag niet relevant
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding