Waarom zouden keyniaanse aanhangers onder huide marktomstandigheden (EMH niet meer toereikend) stagflatie onmogelijk achten?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

omdat binnenkort de wetgeving wordt veranderd en alle aanhangers een eigen nummerplaat moeten hebben.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
omdat het momenteel richting deflatie gaat
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat de huidige werkloosheid een gevolg van onderbesteding is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat Keynes leefde in een tijdperk waarin stagflatie onmogelijk werd geacht. (quote: "Begin 20e eeuw hielden de meeste economen dit niet voor mogelijk: bij groei hoorde inflatie, bij krimp deflatie." Keynes stierf kort na WOII). Als de aanhangers blind op zijn wijsheden afgaan zonder voortschrijdende inzichten mee te nemen achten ook zij dus stagflatie onmogelijk. (hoewel zij aldus bron 1 in het verleden in het ongelijk zijn gesteld)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Klopt maar was meer op zoek naar het antwoord in de trend van dat toenemende werkeloosheid niet met toenemende inflatie hand in gaan. (zie phillipscurve) Echter, als effectieve markten niet meer gelden door kunstmatige ingrepen (of zoals in '80 met olie boycot) dan gaat het keyniaanse begrip niet op. Natuurlijk is maar vragen of EMH echt bestaat. Dat zocht ik ;)