waarom zijn de geldmunten tegenwoordig allemaal rond en niet zeshoekig of zo

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Daar zijn verschillende redenen voor. De belangrijkste is wel dat ronde munten door automaten kunnen rollen, en hoekige niet. Een zeshoekige munt blijft dus in een automaat steken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ronde rollen beter uit je zak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb voor een grote bank gewerkt. Zoals het omschreven wordt in het eerste antwoord, is juist
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Anders moeten we het gezegde: "Geld moet rollen", tot verleden tijd verklaren. En dat zou zo jammer zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vroeger hadden we vierkante stuivers en die rolden van geen kant,vandaar dat nu alles (geld) rond is! Behalve de bankbiljetten natuurlijk.
Anders passen ze niet in het winkelwagentje.