Wat is het grootste *aaneengeschakelde* skigebied in Europa?

Wat is nu eigenlijk het grootste skigebied in Europa, dat aaneengeschakeld is d.m.v. liften (dus niet bussen)?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (6)

Ik vermoed Solden in Oostenrijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een heel groot aaneengesloten skigebied is de Schischaukel Wagrain/Flachau/Altenmarkt in het Salzburgerland. De dorpjes zelf zijn klein en gezellig, met veel verschillende overnachtingsmogelijkheden, en goede skibus-regelingen om naar de pistes te komen, en de pistes zijn echt 'voor elk wat wils'.
(ik weet niet of het het grootste is, maar het is zéker het leukste....)

Toegevoegd na 1 uur:
Moest het even nakijken - het heet Ski Amadé, en heeft 860 km aaneengesloten pistes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Les 3 Vallees in Frankrijk, is het grootste skigebied ter wereld.

Althans, naar eigen zeggen;
Les 3 Vallees, le plus grand domaine skiable du monde
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de Hardangervidda in Noorwegen

Toegevoegd na 50 seconden:
Aan de ene kant omhoog, aan de andere kant omlaag. Daartussen in: dagen langlaufen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
les trois vallees in Frankrijk