Ligt het aan mij of hebben jullie ook last van een zekere arrogantie aan loketten/bij dienstverleners?

Ik heb het in het buitenland al meegemaakt maar ook in NL maak ik het mee. Gisteren ook weer op het postkantoor.
Een hele rij wachtenden en dan naar mijn idee niet doen of men ze ziet en ff rustig eerst hun eigen dingen doen, mensen aan de kassa die je negeren etc?
Ik moet beroepsmatig veel bij overheidsinstanties zijn en ook daar gebeurt het me ook.
Je belt een bedrijf of instantie voor info (voor minimaal 10 cent per minuut, 'servicenummer' en je wordt in de wacht gezet)

Toegevoegd na 52 minuten:
wellicht niet helemaal duidelijk uitgelegd maar het gaat me met name om de personen achter (kogelvrij) glas/bali.
SOMMIGEN!! lijken daar ook een stuk aan te kunnen ontlenen, zo van ik ben hier de baas en ik kan jou laten wachten ofzo. Evenzo met uniformen, mensen ontlenen er status aan lijkt het.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Ja, volgens mij omdat die mensen zoiets hebben van: Jij hebt mij nodig en niet andersom. Bij loketten, maar soms ook in winkels enz.

Volgens mij sluit dit precies aan bij je gevoel ;): http://www.youtube.com/watch?v=iWsV1rfUIhY
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit bedoel ik dus! Bedankt voor de tip!!

Andere antwoorden (6)

Nee...zelf ben ik betrokken bij de doorontwikkeling van de overheidsdienstverlening. Mijn waarneming is dat er sinds de jaren 90 van de vorige eeuw een dalende lijn is. Toen werden nieuwe technieken ingezet om het voor de klant beter te maken. Nu is het om de kosten te drukken (wat niet lukt) en om de klant zovel mogelijk op afstand te houden.
De focus ligt niet meer op het bedienen van de klant.
Een voorbeeld: een call centre brengt een grote gemeente eur. 10,-- in rekening voor het afhandelen van een telefoontje van een burger. Dan is het niet raar dat die gemeente probeert het aantal bellers te verminderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hm, ik denk dat je voor de lol es een tijdje achter zo'n loketje in het postkantoor moet gaan zitten..
Je wordt vanzelf immuun voor boze blikken van mensen die zitten te wachten. Die lange rij is er altijd, en je moet nu eenmaal je eigen ding eerst even doen, als de klanten dan ook nog een grote bek opzetten dan kun je nog wel eens geneigd zijn om de hakken in het zand te zetten en vervelend te gaan doen.. En het vervelende is wel dat 1 vervelende klant het soms kan verpesten voor de 10 die er achteraan komen. Ik zeg niet dat het allemaal heel professioneel is, maar het is de dagelijkse praktijk. Als je probeert om begripvol met die dienstverleners om te gaan, zijn ze dat bijna altijd ook terug tegen jou.

Toegevoegd na 46 seconden:
(dit alles trouwens naar aanleiding van mijn ervaring toen ik bij de klantenservice van een mobiele telefonie provider werkte...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
uit ervaring weet ik dat de call centers die tegenwoordig dienst doen als klantenservice voor vele bedrijven tegelijk (niet ALLE call centers natuurlijk) , je soms rustig 10 minuten in de wacht zetten, en dan naar het bord kijken waar de tijd wegtikt en het aantal wachtenden te zien oplopen.

gisteren 3x contact gehad met zo´n callcenter, 3x in de wacht gestaan, en ook 3x een ander antwoord gekregen op precies dezelfde vraag! 12 euro beltegoed weg.

mensen in uniform krijgen al gauw het idee dat ze dan opeens macht hebben en dus arrogant mogen doen (ook niet ALLEMAAL) heb er ook mee te maken en last van!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik spreek nu natuurlijk uit mijn eigen ervaring maar ik heb inderdaad het idee dat sommige van 'zulke' mensen zich ineens het mannetje voelen. Ik was vrij recent op Utrecht centraal. Er ontstond een grote vertraging (wellicht bekend). Wij hebben uiteindelijk 5,5 uur moeten wachten tot we onze trein konden nemen. Ik had persoonlijk het idee dat de conducteurs op het station het heerlijk vonden om hun 'wijsheden' te spreiden. Ik was natuurlijk lichtelijk geïrriteerd, maargoed. Ze genieten van een groep mensen om hen heen omdat zij de enige zijn de de informatie kunnen doorspelen. Een beetje arrogantie speelt dan gauw op..
Maar eigenlijk zie je dat overal, kijk eens op een sportveld naar de scheidsrechter. Op zo'n moment bepaald hij/zij de regels en jij hebt je eraan te houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klantvriendelijkheid kennen ze niet meer tegenwoordig, en overal proberen ze je ook nog te belazeren als het ff kan of van het kastje naar de muur toe te sturen. je maakt tegenwoordig vanalles mee met ongemotiveert personeel, 2 weken geleden in de plusmarkt nog divers beschimmelde groenten in de vakken zien liggen. heb er best begrip voor dat er personeelstekort is in de vakantieperioden, maar beschimmelde groente laten liggen voor het oog van de klant. bij de jumbo zag ik ook regelmatig beschimmeld brood en zo dan ook bepaalde koeken op de broodafdeling van de AH, (elke dag vers...uhum) zo kun je nog wel uren doorgaan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik snap je vehaal ook wel je bent al opgefokt als je aan de beurt ben door dat wachten in die rij/ of aan de telefoon.

Blijf toch altijd vriendelijk en beleefd en je krijg dan ook in 90% dezelfde beleefdheid en vriendelijkheid terug.

Ja, en die 10%
Zie het als een uitdaging blijf vriendelijk ondanks dat je stug of raar wordt benaderd.
Maak een grapje/ een praatje over het weer of geef iemand een complimentje echt het werkt.

Succes