Moeten winkels melden dat het product dat je op zaterdag kocht maandag met korting verkocht wordt? Heb je recht op die korting, kun je dat claimen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
deze vraag is al bijna precies zo gesteld, zie de antwoorden hier: http://www.goeievraag.nl/vraag/product-koopt-dagen-reclame-gaat.18294

Antwoorden (9)

kortingen lopen altijd vanaf een bepaalde dag dus als je zaterdag voor de volle prijs hebt gekocht en maandag zit het in de aanbieding of er zit opeens zo´n mooie oranje sticker op dan heb je volgens mij gewoon pech.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk, dat je geen recht op die korting hebt, omdat die op een bepaalde dag begint - dat is met alle aanbiedingen, er zitten restrikties aan....Maar ik vind het ten eerste niet aardig, en ten tweede niet getuigen van gevoel voor service en klantvriendelijkheid, als ze het je niet gezegd hebben op zaterdag - zeker als het om een duur artikel gaat, of een hele ruime korting...
Ik zou persoonlijk niet zo gauw weer naar die winkel teruggaan, terwijl als ze me wél gewaarschuwd hadden, ik daar beslist regelmatig zou gaan neuzen....(nou denk ik hierbij natuurlijk niet aan éénmalige aanschaffingen als tv of wasmachine, of vloerbedekking - dan zou ik gewoon enorm balen.) Maar bijv. bij dure crèmes of een "kleer" - dan waardeer ik dit extra...

Bij de Etos bij mij op het dorp is het me inderdaad een keer gebeurd met nachtcrème - die zou 2 dagen later 2e gratis worden.
Maar ja - dat is misschien het voordeel van een dorp - je ziet wat vaker dezelfde gezichten....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee ze hoeven het niet te melden, maar als je het maandag ongebruikt terugbrengt, je geld terugvraagd en het opnieuw meeneemt tegen de reclameprijs kunnen ze er niets tegen doen, tenzij het houdbare producten zijn natuurlijk. En eerlijk gezegd heb ik het ook wel eens gedaan, ik heb gewoon aan de balie gevraagd of ik het eerst terugmoest brengen en weer pakken, of dat ze de korting rechtstreeks verrekenden. Ze gaven mij direkt het verschil, en het ging om een behoorlijk bedrag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo heb ik 't ook wel eens gespeeld. Niets verkeerds aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik was ook eerlijk naar mijn idee, had nog gevraagd of ze niet de volgende week alles in de opruiming zouden doen, werd mij verzekerd van niet, dus wel. Hadden ze gezegd dat weten we niet had ik misschien ze niet teruggebracht.
Waarom denken mensen toch telkens dat ze één of ander 'recht' hebben om iets tegen een bepaalde prijs te kopen?

Als vandaag de shampoo voor 5,00 euro werd verkocht, en jij koopt het, dan heb je het aanbod van de winkelier aanvaard en ben je een overeenkomst aangegaan: dat product voor die prijs. Als morgen die shampoo voor 2,50 euro wordt aangeprijsd, is dat een nieuw aanbod. Het staat je vrij om dat aanbod te aanvaarden en een nieuwe overeenkomst aan te gaan. Maar het nieuwe aanbod maakt de overeenkomst die je gisteren bent aangegaan niet ongeldig.

Je zou eigenlijk net zo goed het volgende kunnen vragen: als een aandeel in de shampoofabriek vandaag 10 euro kost, en morgen 8 euro, heb je dan recht om morgen de twee euro die je meer hebt betaalt terug te krijgen? Natuurlijk niet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je had van mij een duimpie op gekregen als ik het kon!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik snap best dat mensen het niet leuk vinden om te horen. Ik zou ook liever iedere keer als de sla in de bonus is teruggaan met het bonnetje van vorige week om het verschil terug te eisen (hoewel, dat is een hoop gedoe). Zo werkt het nou eenmaal niet. MrsQ, dankjewel!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja t gaat om een vloer niet om een kropje sla. Het had in mijn ogen wel van service getuigd als ze dat even gemeld hadden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Q & Q
Duimpje is geregeld ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook van mij +1 ben de 100 gepasseerd inmiddels!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lief, bekijk het eens vanuit het perspectief van de winkel: Een winkel prijst iets (bijvoorbeeld een vloer) af in een poging de omzet te vergroten. De winst per vloer is dan minder, maar de hoop is dat zoveel meer mensen tapijt of laminaat kopen dat de totale winst van die week hoger zal liggen. Of, wat vaak genoeg ook de beweegreden is: dat je überhaupt winst zal maken op een product dat tot nu toe slecht verkoopt, terwijl iedere dag dat het in je magazijn ligt geld kost. Of, helaas in de huidige tijd nóg vaker de reden, om het product met zo min mogelijk *verlies* van de hand te doen, omdat je het veel te lang niet kwijtraakt en wederom iedere dag dat het in je magazijn ligt geld kost. Als je nu klanten die al besloten hebben om tapijt te kopen (jij, degene voor jou, degene na jou etc.) gaat waarschuwen over de komende aanbieding, snijd je jezelf in je eigen vlees, en niet zo'n klein beetje ook. Je doet dat tapijt namelijk niet in de aanbieding omdat het zo hard loopt, je hebt iedere klant die het voor de volle prijs wil kopen hard nodig. De aanbieding is een noodmaatregel: je hebt nú de omzet nodig, desnoods met een kleinere of geen marge. En dan komt Lief de winkel binnenlopen. Lief is één van die mensen die het tapijt voor de volle prijs heeft gekocht. Die het aanbod van die prijs heeft aanvaard en een overeenkomst is aangegaan. En wat komt Lief doen? Klagen over de service ("had je me niet kunnen waarschuwen?") en 350 euro van de broodnodige omzet eisen. Vervolgens krijgt degene die er een paar dagen voor Lief was daar lucht van, en komt ook 350 euro eisen. Degene die een ander tapijt heeft gekocht komt ook nog eens klagen, als hij had geweten dat er een aanbieding was, had hij een paar dagen gewacht en een andere keuze gemaakt. En intussen zal de winkelier het niet op die manier zeggen, maar hij gooit de handen in de lucht en denkt: maar mensen, die aanbieding is geen cadeautje aan *jullie*! Het is een noodmaatregel, een poging om mijn hoofd boven water te houden ondanks stijgende kosten en dalende omzetten!
Nee, je hebt er absoluut geen recht op!
helaas...ik baal er soms ook wel eens van. Ik heb een keer een cassiere gehad die mij stiekem in mijn oor fluisterde dat ik beter de volgende week terug kon komen omdat er dan een aanbieding zou zijn. Eigenlijk mocht zij dit absoluut niet aan mij vertellen maar ze vond het zo sneu. Natuurlijk heb ik mijn spulletjes teruggelegd :-)
Al met al dus, nee je hebt er geen recht op, en een cassiere mag jou ook niet op eventuele latere aanbiedingen wijzen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neen!!!
Dit hoeft niet.
Ben zelf werkzaam bij de grootste kruidenier van Nederland.
Een product dat op maandag pas in de aanbieidng gaat kan op de zaterdag ervoor niet voor de aanbieidngsprijs verkocht worden daar de kassa dit niet kan registreren.
De kassa’s zijn per week voorgeprogammeerd op de aanbiedingen die geldig zijn in de desbetreffende week.
Daarbij zijn er wel tig artikelen in de aanbieding en je kan natuurlijk niet verlangen dat de cassiere deze allemaal uit het hoofd weet.
De aanbiedingen zijn geldig van bv maandag tot en met zondag, daarna worden deze weer uit het systeem verwijderd voor de volgende aanbiedingen van de betreffende week en dit gebeurd automatisch en word niet door ieder bedrijf zelf gedaan.
Daarbij vind ik zelf als we als medewerker(ster) iedereen moeten gaan vertellen dat ze het nu niet moeten kopen maar de week erna, wat te ver gaan.
En daarbij ga jij op dat moment dat je het koopt accoord met de dan geldende prijs en is het de dag erna of twee dagen erna in de aanbieding dan is het helaas pech hebben.
Hier kan je geen verhaal op maken en je hebt dan geluk als de cassiere je tegemoet wil komen om je het teveel betaalde bedrag terug te geven, maar hier is geen sprake van dat ze terug MOET geven, dit is alleen maar een klantvriendelijk gebaar als dit gebeurd om verder gezeur te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, maar je heb wel recht het product te retourneren. En indien geopend, haal je er een percentage van af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Recht om te retourneren, zelfs als het geopend is? Bron?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe, een liter cola terugbrengen, ipv de 1,5 die je gekocht hebt?
Als je het bonnetje hebt bewaard, dan mag je een produkt altijd terugbrengen binnen 14 dagen mits in de orginele verpakking.

Als je je geld retour hebt koop je het produkt opnieuw, maar nu met korting.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat mag niet altijd. sommige winkels hebben een retourregeling (dan mag je daar aanspraak op maken, omdat het deel van de koopovereenkomst is), maar zo'n regeling is (buiten koop op afstand) niet verplicht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt er toch wel aan wat je koopt, een brood van vrijdag kun je echt, ook al heb je niet gebruikt, maandags terugbrengen. Terwijl ik bij dezelfde winkel wel eens een pak luiers heb teruggebracht omdat ik deze niet meer nodig had, zelfs zonder bonnetje! Daarbij heeft elke winkel haar eigen voorwaarden, soms per produkt verschillend. (Een pop mag je bij een bepaalde speelgoedwinkel binnen 14 dagen retourneren, en computerspel binnen 1 werkdag). Er behoort wel op je bon of duidelijk in de winkel te staan wat je recht op retour is.
Nee,dat hoeven ze beslist niet! Het is mij wel eens overkomen,dat ik een winterjack bij een groot kledingbedrijf(ik weet niet of je hier namen mag noemen) en dat het 2 dagen later met korting werd verkocht! Uit coulance heb ik toen het verschil teruggekregen,maar nogmaals dat is geen verplichting.