is het waar dat er een nieuwe wet is die zegt dat je binnen een maand onder elk afgesloten abbonement uit kunbt komen?

ik heb een abbo voor een jaar afgesloten, maar ben niet tevreden.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (2)

De nieuwe wet regelt dat consumenten hun telecomabonnementen (bijvoorbeeld voor internet of voor mobiele of vaste telefonie) straks makkelijker kunnen opzeggen na afloop van de eerste contractperiode. De consument kan dan maandelijks opzeggen in plaats van dat hij of zij ongemerkt voor weer een jaar vastzit aan een abonnement. Door deze maatregel wordt overstappen naar een andere aanbieder eenvoudiger voor de consument.
Dat betekent dus niet dat je, als je een jaarabonnement hebt afgesloten, binnen dat jaar kan opzeggen. Het betekent alleen dat het abonnement niet stilzwijgend weer met een jaar wordt verlengd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als een abonnement na een jaar automatisch verlengt is schijnt het mogelijk te zijn om deze met een maand opzegtermijn alsnog op te zeggen. Geldt echter dus niet in dat eerste jaar. En alleen voor internet en mobiele telefonie.