bij de eerste factuur mag er dan administratie kosten worden berekend

Toegevoegd na 16 minuten:
Ik heb een factuur gekregen de eerste van dik 280 euro waar alle prijsen op staan van ex btw maar op andere bonnen die ik heb inc btw.
en waar ook adm. kosten op staan 25 euro ex btw dit vindt ik zeer vreemd..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2K

Antwoorden (2)

Factuur voor wat ? Bij sommige bestellingen betaal je altijd of zelfs alleen maar administratiekosten. Verpakkingskosten, verzendkosten, iemand die de postzegels likt, betalingsverkeer, overal kunnen ze kosten voor opvoeren, en in de regel is dat ook tevoren aangegegen. Alleen áánmaningskosten, dát mag niet bij de eerste factuur. Dat zou een beetje lullig zijn. Voor de rest mogen ze rekenen wat ze willen,en het is aan jou of je daarmee accoord gaat of niet.

Toegevoegd na 42 seconden:
Vóór je goederen of diensten bestelt, natuurlijk, niet pas achteraf als de rekening al op de mat ligt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er mogen altijd extra kosten berekend worden, maar het moet wel duidelijk zijn dat er kosten bijkomen als je iets besteld.

De bijkomende kosten, als voor administratie, inschrijving of voor verzending moeten wel voor de bestelling definitief is op de site of je besteloverzicht vermeld worden. Op die manier kan je de bestellling nog annuleren als je het niet eens bent met die kosten.

Vaak staat het ook bij de leveringsvoorwaarden en is het aan te raden daarbij te kijken voor je iets besteld.