Mijn reisverzekering dekt deel van het gestolen geld. kan ik via mijn inboedelverzekering ook een deel vergoed krijgen?

Na inbraak in Croatie in ons vakantiebungalow op de laatste dag geld en creditcards ontvreemd. Bedrag is tot 250 meeverzekerd. Ik was meer(550euro) kwijt.

Toegevoegd na 3 uur:
Niet te snel met oordelen aub! we hadden het geld net uit de kluis gehaald om nog wat inkopen te doen had vast gewisseld om te tanken etc. toen we dus 2 uur later terug waren was alles al gebeurd (w.s. getipt.) De rest van te voren alles gepind etc. maar in sommige shops kan je beter met euro's betalen anders zit je altijd met omreken/toeslag voor het wisselenals je thuis ben .
Mijn reisverzekering is tip,top volgens de bank. maar dit kan altijd wel eens gebeuren. goede les voor de volgende x komen al 5 jaar daar en nooit iets gebeurd!
Pieter

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een inboedelverzekering hebt, zul je vast ook wel de verzekeringsvoorwaarden hebben... Even lezen.

Het beste antwoord

Ze verzekeren niet voor niets tot een maximaal bedrag : bewijzen hoeveel geld je daadwerkelijk kwijt bent is een nogal hachelijke onderneming, de verzekering oplichten is een soort nationale sport in Nederland, en het is ook domweg niet verstandig om zo veel geld tegelijk in huis te hebben. Natuurlijk gebeurt het af en toe wel, en dan is het wel heel zuur als er net op dat moment is ingebroken. Maar voor de verzekering wordt een acceptabel gemiddeld bedrag genomen dat maximaal wordt vergoed. De rest is pech geld weg. Bij je houden of niet in één keer opnemen is het devies voor de volgende keer. Een vakantiebungalow is natuurlijk zo lek als een mandje, en persoonlijk vind ik het zelfs nog vrij coulant dat ze dat überhaupt gedeeltelijk vergoeden.

Of je de rest van de schade op je inboedelverzekering kunt verhalen betwijfel ik ; die hoort bij je huis, en ook daar maakt contant geld geen deel uit van de inboedel. Je zou er je verzekeringsvoorwaarden op na kunnen kijken, maar ik durf er geen definitieve uitspraak over te doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"de verzekering oplichten is een soort nationale sport in Nederland" Ik blijf dat altijd wonderlijk vinden. Mensen lijken te denken: ik heb altijd zoveel moeten betalen voor die verzekering, als ik dan iets kan claimen, claim ik meteen meer om wat geld terug te krijgen. Natuurijk zijn de tarieven van verzekeraars juist zo schandalig hoog *omdat* verzekeringen zo vaak opgelicht worden, en iemand dat moet betalen. Het schijnt trouwens dat er jaarlijks in Nederland méér zonnebrillen (natuurlijk vooral Ray Bans) geclaimd worden dan er überhaupt worden verkocht...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, bij mij wil het er ook niet in, maar ik ZIE het gebeuren, sterker nog, sommige mensen lijken er wel tróts op dat ze dingen kunnen declareren die ze nooit gehad hebben. Ik ken zelfs iemand die een reisverzekering afsluit TENEINDE na de vakantie een deel van de vakantie 'terug' te kunnen declareren ; camera ofzo. Echt te walgelijk voor woorden.

Andere antwoorden (3)

Daarover kun je beter rechtstreeks contact opnemen met je verzekering, elke verzekering heeft een andere dekking, maar ik weet wel zeker dat je inboedelverzekering voor je Nederlands huis, niet in Croatie dekt. Als het alleen contant geld was denk ik dat je het verder kwijt bent, als ze het van je creditcard hebben gehaald kun je dat via de maatschappij terug krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geef je erg weinig kans dat je de overige ruim 300 euro via je eigen inboedelverzekering kunt claimen. Je kunt het ook van de andere kant bekijken en de clausule 'contanten' kunnen oprekken tot maximaal 2.500 euro. Bovendien leven we in een tijd dat in praktisch ieder Europees land geld kunt pinnen. Eén typisch gevalletje van onderverzekerd zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een inboedelverzekering is voor je huisadres, niet voor een tijdelijk (vakantie)adres waar je in het buitenland verblijft.

Heel vervelend maar je inboedelverzekering zal het bedrag niet aanvullen.

Als een inboedelverzekering dit ook zou dekken is een reisverzekering niet meer nodig.