als we in een crisis zitten waarom blijft nederland dan zoveel geld uitgeven?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Gericht geld uitgeven is de enigste manier om een crisis te overleven. Uitgegeven geld is het salaris van de ander. Zolang iedereen maar uit de schulden blijft....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Omdat geld moet blijven rollen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Om de economie op gang te houden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
linkse hobbies
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als er geen geld uitgegeven zou worden, zou er minder verkocht worden. Dit betekend minder werkgelegenheid, en een slechtere economie. Als de Mensen geld uitgeven is dit juist goed voor de economie en zal de crisis verdwijnen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ha, die Gast;

Probeer zelf maar eens helemaal te stoppen met geld uitgeven en probeer je de gevolgen dan eens op grote schaal voor te stellen: de crisis zou er alleen maar groter van worden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zonder geld uit te geven, gaat het juist slechter.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een uitgave patroon van een gemiddelde Nederlander kan moeilijk beïnvloedt worden door een crisis die bekend wordt gemaakt door commerciële media.
Pas als een crisis daadwerkelijk voelbaar wordt voor een gemiddelde Nederlander, zal het uitgavenpatroon sterk afnemen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Of dit goed is, is een subjectieve vraag omdat hier politiek verschillend over gedacht wordt.
Feit is dat als dit gedaan wordt, door degenen die dat doen gedacht wordt dat hiermee de economie in gang blijft.
Dit omdat met dit geld werkgelegenheid versterkt wordt, koopkracht en ondernemingsmogelijkheden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geld moet rollen. Het is alleen zaak dat het geld naar je toe rolt ipv van je af.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nederlanders zijn minder trend gevoelig, dan bijvoorbeeld Amerikanen. Daarom zullen zij minder snel reageren op een kredietcrisis. Naar verwachting zullen Nederlanders pas minder geld uitgaan geven op het moment dat er bij hen minder geld binnenkomt.

Daarnaast merken exclusieve zaken als restaurants en designerzaken al wel een teruglopende omzet. De zelfstandige ondernemers en zakenmensen voelen de crisis al wel enigszins in hun portemonnee.
Zij zullen minder luxe goederen gaan kopen en sneller voor minder luxe kiezen.

Naar verwachting zal elke groep consumenten een segment zakken. De rich & famous zullen naar gewone restaurants gaan. De "gewone"mensen van een restaurant naar de snackbar. En de minder bedeelden zullen hun eigen maaltje gaan brouwen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat dit tot hiertoe de beste methode is gebleken om de economie terug nieuwe impulsen te geven. Gebaseerd op de britse econoom Keynes, is dit mondiaal erkend als zijnde de oplossing :massaal investeringen in openbare werken , schoolopbouw en wegen.Zelfs Hitler heeft dit toegepast. De eerste grote autobahnen kwamen er in 1934.Een gezonde en aanvaardbare werkloosheidsgraad ligt rond de 2à 3%. Daarboven is dit een zeer zware last voor de overheid.Nederland in vgl met andere landen geeft het goede voorbeeld.