Kan ik mijn Postbank betaalpas nog gebruiken?

Ik heb laatst Het nieuwe ING pasje gekregen. Deze is oranje. Ik heb in mijn portemonee meerdere oranje pasjes, dus vind deze kleur voor mijn betaalpas onhandig. Op mijn oude Postbankpas staat dat die geldig is tot oktober 2012. Kan ik tot die tijd die vervelende oranje pas gewoon links laten liggen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kost € 9,95. € 7,50 voor de eigen pas, € 2,45 voor het toezenden per post.

Het beste antwoord

Probeer het uit, zou ik zeggen. Maar je hebt een nieuw pasje gekregen met de bedoeling om de oude weg te gooien. (knip de oude kaart kapot zodat er geen misbruik van gemaakt kan worden)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Je oude pas blijft het 120 dagen doen na toezending van de nieuwe pas. Vier maanden dus.
AWM
14 jaar geleden
Zolang jij je nieuwe ING pasje niet hebt gebruikt kun je de oude Postbankkaart nog gebruiken. Echter wanneer je gebruikt heb gemaakt van je ING pasje is je Postbank pasje vervallen. Dit staat ook in de handleiding die de ING heeft bijgevoegd. Althans bij mij wel toen ik in maart het nieuwe ING pasje kreeg...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja je kan gewoon je oude pas gebruiken :) over je andere probleem heb ik nog een tip: je kan bij ING je eigen pasje maken met een afbeelding of kleur etc.. dat kost volgens mij 12,50 of zo iets :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kreeg mijn afbeelding er weer gratis op! :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
€ 9,95: inderdaad € 7,50 voor het pasje, maar plus € 2,45 voor de verzendkosten.
Ik heb hier nog over gebeld en je kant gewoon je oude pasje gebruiken of doorknippen. :) Mijn oude pasje was versleten dus ik was blij dat ik een nieuwe gratis kreeg!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Afgezien van het feit of het werkt of niet,
binnen korte tijd kun je niks meer met je giropasje aanvangen. Er zit nl geen EMV chip op die op alle andere passen wel staan. De postbank heeft de omzetting van die pasjes tegengehouden omdat dat een van de nieuwe taken werd voor de ING. Het electronisch betalingsverkeer wordt binnenkort omgezet zodat de magneetstrip achter op de pas komt te vervallen en alle info uitgelezen gaat worden via de aan de voorzijde van de kaart aangebrachte EMV Chip. Met deze chip worden betaalpassen een stuk veiliger en minder storings- en slijtagegevoelig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Dat loopt zo een vaart niet. De ING is nog heel 2010 bezig om de passen van de zakelijke klanten om te wisselen, dus de oude passen blijven voorlopig nog werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In NL wel, maar in het buitenland misschien niet.