waar kan ik het beste 1700 euro aan kleingeld (10,20,50 cent en 1 euro's) wisselen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
8.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoeveel weegt dat eigenlijk? Heb je een vrachtwagen nodig om het te vervoeren?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef maar aan mij, dan krijg je van mij een briefje van 1700 euro terug.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ mlodewijk lol!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@esme
ik denk zo een 30 a 40 kilo
tis ongeveer een halve vuilniszak

Het beste antwoord

De kleinere supermarkten en sigaretten winkeltjes zijn er maar wat blij mee, uit eigen ervaring. Maak wel zakjes met afgepast geld erin (€10.- zakjes) Ik doe er altijd even een briefje bij in met mijn telefoonnr. ,mocht de inhoud niet kloppen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
thnx voor de tip
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruik trouwens gewoon stevige boterhamzakjes...niet van die flutjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik had zakjes van 25 euro gemaakt,
de sigarenboer van waar ik vroeger woonde was wel bereid om minstens de helft te wisselen.
de kapper ook een paar honderd euro en de BP ook .
(dus andy +1)
aan allen,
bedankt voor het meedenken!

Andere antwoorden (13)

Bij de bank.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oke ik zit bij de postbank(ing) daar hebben ze dus van die zakjes waar je vervolgens ook een bedrag over betaalt om in te wisselen.
paulus811
14 jaar geleden
30 cent per zakje kost het, dat kan voor 1700 euro nog aardig oplopen.
Ga ervan shoppen, en dan raak je het geleidelijk kwijt... Want als je het naar een bank brengt dan is het niet eens zeker dat ze het aannemen en het kan je ook nog eens geld kosten ook...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
u heeft gelijk ik betaal per zakje een bepaald bedrag aan stortingskosten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daarom... Banken zijn... Ik zal het maar niet zeggen, want de moderatoren zijn fel vanavond...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze zien je al aankomen bij de Mediamarkt. Kom je bij de kassa met zo'n mega plasmascherm en je vraagt aan de kassière of ze bezwaar heeft tegen wat kleingeld ...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De mediamarkt is dan wettelijk verplicht 't geld aan te nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Echt niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Echt wel!
Bij iedere bank. Ik zou wel van te voren even telefonisch vragen of er kosten zijn verbonden aan het storten op je rekening of het wisselen.
Antoni
14 jaar geleden
Je kunt bij een aantal grotere winkels of grote supermarkten bij de bedrijfleider even gaan vragen of ze er wat mee kunnen.
Vaak zijn ze blij met zoveel kleingeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ben in amsterdam
5 winkels en de ah geprobeerd
6 x nee
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer 't bij tankstations.. ;)! die zitten er ook vaak om te springen.
Ik zou de lokale supermarkt eens vragen. Zij moeten betalen voor kleingeld bij de bank, jij om het in te wisselen. Win-win situatie heet dat.
paulus811
14 jaar geleden
Ik zou naar een winkel gaan waar ze je goed kennen, en het uitleggen, dan overleggen in welke hoeveelheden je het het best kunt inleveren, dan in sandwich-zakjes doen, en op een rustig moment in de winkel het inleveren - per 100,- per keer lijkt me best te doen. Ook sportkantines zitten vaak om kleingeld te springen.
Succes - het is best een groot bedrag om geld op te verliezen bij het omwisselen !!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt bij sommige banken een machine waarin je het kleine geld kan gooien en dit automatisch telt wat dan even later op je rekening gezet wordt. Je geeft het dan dus niet af aan de bankmedewerker die er niet op zit te wachten alles voor je te tellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het zelf tellen is een enorme klus hoor

neem het mee naar een ING kantoor, daar hebben ze machines waar je het zo door elkaar erin dondert, de machine telt het, en zet het op je rekening. Een soort van tegengesteld PINnen dus:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt ze langzaam uitgeven bij het winkelen.
Tot 50 munten per keer is het 'wettig betaalmiddel' volgens de Nederlandse Bank.

Een wettig betaalmiddel is een middel waarmee het volgens de wet is toegestaan te betalen, zoals geld of een chipknip. De wet verplicht niemand om wettige betaalmiddelen te accepteren. Zo mag een winkelier bepaalde munten of biljetten weigeren. De winkelier moet dit dan wel duidelijk aangeven, bijvoorbeeld via raamstickers of kassastickers.
AWM
14 jaar geleden
Zoek iemand met een rekening bij de Rabobank.
Daar kun je 't gratis afstorten in een machine.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon bij de bank. De grotere filialen en hoofdkantoren in de grotere steden, hebben allemaal zo'n kleingeldmachine. Je gooit het erin en het wordt geteld. Heel simpel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ing ook ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In principe maakt het niet uit welke bank, als het maar een groot filiaal of hoofdkantoor is. Als je het echt zeker wel weten, kun je ook bij je bank informeren of online even ernaar zoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onbemande StortAutomaat (OSA) Met uw Wereldpas kunt u storten op een Onbemande StortAutomaat. Hierbij kunt u ongesorteerd biljetten en munten storten tot een bedrag van 15.000 euro. staat op hun site. ik heb alleen geen wereld pas volgens mij.
Dit is wer zo iets kroms in het kader van 'waar kunnen we nu weer allemaal geld aan verdienen'. Als jij kleingeld hebt en dat wil wisselen voor groot geld (of wilt storten) betaal je daarvoor een aanzienlijk bedrag aan wisselkosten.

Maar winkels, die graag kleindgeld willen hebben, moeten weer een onevenredig groot bedrag neerleggen om rolletjes kleingeld te mogen kopen !! Zo kunnen ze twee keer flink verdienen aan één en het zelfde produkt, dat ze eigenlijk gewoon gratis zouden moeten leveren. Werkelijk godgeklaagd.

Het beste wat je kunt doen is contact opnemen met de manager van een grote winkel (je vaste supermarkt ofzo). Die zitten altijd te springen om kleingeld en het kost ze klauwenvol geld. Aan de kassa centjes uittellen is hoewel wettelijk toegestaan natuurlijk niet echt heel handig, (ook niet voor de klanten die achter je staan te wachten) maar ze willen vast wel even samen met je op kantoor een dealtje maken.

Toegevoegd op 29-06-2009 07:40:02
Wel even telefonisch ofzo een afspraak maken hiervoor, want ad hoc hebben ze zelden tijd. Het is nogal een bedrag. En ik denk dat je ook goed duidelijk moet kunnen maken wat de herkomst is van het geld en waarom je met zo veel kleingeld loopt te sjouwen ; als winkels ook maar enigszins kunnen vermoeden dat het geld wel eens van dubieuze herkomst zou kunnen zijn, beginnen ze er vast niet aan. Zonder goed verhaal zul je denk ik toch gewoon bij stukjes en beetjes het geld op moeten maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja ik heb zo een lege whiskey fles van 5 liter waarmee het begonnen is. door er elke dag wat kleingeld in te gooien is het nu aardig opgelopen. ik ga het anders wel bij een supermarkt even navragen of het mogelijk is.
en mijn bank verdient volgens mij al genoeg met de nieuwe pasjes e.d op mij dan. het gaat mij meer om het feit dat geld gewoon geld is maar ik zal gewoon even bellen naar de manager van de lokale albert hijen
Bel even de bank op voor je er heen gaat, er zijn steedsminder filialen waar nog een kas is, bij rrabobank en abnamro kan je dat alleen nog in regio hoofdkantoren doen volgens mij.