wat kan ik het best doen met 50000 euro voor een goed rendement (met inspanning of zonder)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (7)

Als je dit zelf niet kan bedenken is het verstandiger om te sparen.

Loop geen onnodig risico, zeker niet in deze tijden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ik zou het op een IJslandse bank zetten! Die geven altijd wel een half % meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee joh, niet doen.
Dat valutarisico moet je niet nemen.. ;-)
Lastige keuze! Zeker in deze tijden.

Ik zou spreiden aanraden. Aan de ene kant een stuk op een spaarrekening (van een bekende NL bank!) en een deel beleggen. Dat laatste hangt natuurlijk van 2 dingen af:

- Wanneer heb je het geld weer nodig, is dat op korte termijn dan zou ik het bij sparen houden.

- Slaap je 's-nachts nog wel goed als je beleggingen elke dag een andere waarde hebben en ook kunnen dalen dus. Als je daar wakker van gaat liggen zou ik ook zeker voor een spaarrekening gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op dit moment zou ik het op de bank zetten, eventueel obligaties.

Je kan het eventueel ook gebruiken om deels de aankoop van onroerend goed te financieren. Op het moment overtreft het aanbod de vraag op de huizenmarkt en zullen huizen die al leeg staan en al lang te koop staan voor een stuk minder te kopen zijn. Houd er wel rekening mee dat je daardoor wel extra kosten krijgt maar als je dat kan opvangen heb je een mooie investering voor de lange termijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Obligaties wordt mij teveel geadviseerd,
vooral door krijtpakkies. MIJN vermoeden is dat de volgende, of 1 van de volgende bubble's, die van de obligaties is.
Als je het een aantal jaar (5-10) kan missen en wel wat risico durft te nemen, zou ik een gok wagen en het per direct investeren in ING aandelen of iets dergelijks.

Toegevoegd op 18-06-2009 13:14:46
PS.:
Juist nu zou ik investeren in aandelen, omdat de conjunctuur op een dieptepunt zit. Verder verwacht ik niet dat het kaptialistische systeem snel ophoudt te bestaan. Oftewel, ik geloof dat de economie vanzelf wel weer aantrekt, zoals bij eerdere crises ook is gebeurd. Ik verwacht ook niet dat een onderneming als ING snel de geest zal geven, ondanks de malaise. Alhoewel ik over dit laatste eerlijk gezegd iets minder zeker ben, maar dan zou ik een andere onderneming zoeken (KPN misschien? Ik zeg ook maar wat, zou ik me meer in moeten verdiepen) waarvan ik vermoed dat die deze malaise uiteindelijk wel doorstaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weet niet of ik het er helemaal mee eens ben maar toch +1 voor je kubus!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, schoot je hier niet weer per ongeluk uit dan, als je het er niet helemaal mee eens bent? :-P Zonder gekheid, het was niet nodig hoor. Ik geef niet zoveel om de punten. Ik was alleen wel benieuwd naar waarom iemand het niet eens zou kunnen zijn met het antwoord op die andere vraag. Je reactie verklaarde een hoop. :) Gebeurt mij ook wel eens dat ik per ongeluk op een min duimpje druk.
Als je nog geen eigen huis hebt is nu kopen een goede en zekere investering.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het geld vijf jaar of langer kan missen, zou ik het investeren in aandelen. Zeker op dit moment!

Ik vermoed dat je geen expert bent, en dat je je niet dagelijks of zelfs maar wekelijks met je geld wilt bezighouden. Daarom zou ik aan indexbeleggen gaan doen.

Bij indexbeleggen koop je geen individuele aandelen, maar koop je een aandelen waarvan de waarde exact gelijk is aan bijvoorbeeld de AEX, of de DIA (Dow Jones Industrial Average), of de EuroStocks 50 (soort Europese AEX). Op die manier beweegt de waarde van je beleggingen mee met de totale markt, zonder dat je het risico loopt dat je een bepaald aandeel kiest, en dat nu net dat ene aandeel in waarde daalt. Daarnaast is indexbeleggen heel goedkoop omdat er nauwelijks overheadkosten zijn. Zo hoeft er geen dure fondsmanager te worden betaald van jouw inleg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Steen houdt zijn waarde, daarmee bedoel ik dus huizen. Als je het in huizen belegt behoudt het zijn warde en kun je geen verlies lijden. Waarschijnlijk zelfs winst.