waarom doen mensen impuls aankopen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een minduimpjes-terrorist op deze vraag?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
idd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vast een impuls....

Antwoorden (12)

omdat ze impulsief zijn...

Is me ook een vraag... :-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"ik vraag haar even...'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het een lekker gevoel geeft plots iets voor jezelf te hebben....het is dan ineens van jou en niet voor/van een ander....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze geen geduld meer hadden, c.q. er geen zin meer in hadden om nog langer op internet 't beste product tegen de beste prijs te zoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze op dat moment worden geprikkeld om de aankoop te doen.

Als niemand dit zou doen zouden ze bij de supermarkt geen chocoladerepen bij de kassa verkopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie een hoop impulsieve duimpjes omlaag, hoe moet je anders een impulsaankoop uitleggen?
Om een emotionele leegte te vullen. Je koopt spullen omdat je op dat moment denkt er gelukkiger van te worden. Pas later blijkt de emotionele leegte niet te zijn gevuld en het artikel een impulsaankoop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je was niet van plan te kopen, je wordt verleid om te kopen en...... je hebt de verleiding niet kunnen weerstaan.
Dan heb je te maken met een impuls-aankoop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze niet echt nadenken bij het kopen ervan. Het zijn vooral vaak (kleinere) dingen die best handig zijn of net in de aanbieding. Voor je het weet heb je het afgerekend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een impuls aankoop van chocolade is een bekend verschijnsel.

Het is natuurlijk niet voor niets dat bij veel kassa’s in supermarkten een hele batterij aan repen wordt gepresenteerd. Makkelijk te bereiken en waarom ook niet, nog even een lekker hapje voor onderweg. En de prijs van en reep nuts of mars ligt vrij diep in ons bewust zijn veilig opgeslagen. Niets aan de hand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
om zich beter te doen voelen.
als ik me slecht voel en ik koop wat voel ik mij beter.
of het nou zinnig was of niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat mensen bij het zien van een product instant een behoefte voelen opkomen om dat te bezitten (of te eten, of te hebben) en erg slecht gewend zijn hun impulsen te onderdrukken ; wij jagen op voortdurende instant bevrediging. Nu is het de bedoeling dat de mate van beschaving of volwassenheid moet blijken uit de mate waarin je je impulsen weet te beheersen en die behoefte uit te stellen, en op de meeste gebieden (zoals sex en erg grote financiele uitgaven) lukt ons dat aardig, maar bij onschuldige dingetjes geven we nog erg graag toe aan de verleiding.

Winkels weten daar handig gebruik van te maken door hele aantrekkelijke kleine onschuldige dingetjes op strategische plekken neer te zetten. zodat uiteindeljk je impuls het hopelijk wint van je verstand. En natuurlijk zijn ze daarbij vooral gericht op die wezentjes die dat nog helemáál moeten leren en er nogal wat lawaai bij maken als hun behoeften niet meteen bevredigd worden : kleine kinderen. Gouden business.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Louter uit compensatie aan één of ander teveel frustratie of teweing geluk; De extremen liggen dicht bij elkaar.