Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat versta jij onder kwaliteit?

Wat versta jij onder kwaliteit van een product? Versta je het pas onder kwaliteit als het aan je verwachtingen voldoet of iets anders?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Kwaliteit is als het aan mijn verwachtingen voldoet... Niet meer en niet minder... Hopende dat ik op de juiste manier voorgelicht ben, van wat het apparaat mij in het vooruitzicht stelde... Dus ook qua levensduur en functionaliteit...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Voldoen aan de wensen van de klant voor wie het produkt werd ontworpen, zolang de klant daarvoor wenst te betalen."
Er zijn ongeveer een twintig definities in de handboeken voor kwalitietsmanagers en vooral in de norm zelf (8000) De meest gekende is van Juran " Fit for use" .
De eerstvernoemde is de meest gebruikelijke omdat deze ook rekening houdt met de prijs-kwaliteits correlatie en niet allen met de produktspecificaties van het produkt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer een product langer meegaat dan ik had verwacht. En dan zeker in combinatie met intensief gebruik.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kwaliteit is het voldoen aan de verwachtingen.

Verwacht je meer, maar krijg je minder, dan ervaaar je een lage kwaliteit.
Verwacht je minder, maar krijg je meer, dan ervaar je een hoge kwaliteit.

De aflever kwaliteit kan je vooraf specificeren als bedrijf, maar de kwaliteit als ervaren door de eindgebruiker wordt alleen bepaald door hem/haar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor mij is het een kwaliteitsproduct als het boven andere vergelijkbare producten uitstijgt. Er moet dus vergelijkingsmateriaal zijn en ik moet er tevreden over zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding