Ik ben geen doemdenker, maar ik denk dat deze crisis het topje van de ijsberg is, het wordt nog veel erger, wat denken jullie?

Er komen veel werkelozen bij die hun (tweede) hypotheek met (een/twee) inkomens niet meer kunnen betalen bijvoorbeeld. Er worden maar dollars bij gedrukt uit het niets en de wereld is zwaar afhankelijk van die dollar. Super inflatie ligt op de loer. Staatsschulden lopen gigantisch op. Zo kan ik wel doorgaan. Je ziet dat ik de categorie economie mis.

Iets meer. China en Japan gaan meer samenwerken. China koopt grote hoeveelheden goud. De VS heeft een gigantische schuld uitstaan bij China en Japan. Er moet toch op een gegeven moment een 'bail-out bubble' knappen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Ik denk dat je échte armoede gaat krijgen, nu.

En een groot verschil tussen rijk en arm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ik denk dat je wel eens gelijk kunt hebben.
Alleen, als dit nu door iedereen beseft wordt, dan klapt de economie nog veel sneller in elkaar. Mensen stoppen met geld besteden, nemen tegoeden op, onroerend goed zakt, beurzen storten in, etc.
Daarom proberen ze de 'goede moed' erin te houden en hopen ze dat het overwaait.
AWM
14 jaar geleden
Ongetwijfeld zal er nog wel het één en ander uit komen. Sowieso zijn er een aantal zaken structureel mis met ons economsich systeem. Maar ook als er nog meer bedrijven failliet gaan zal men voedsel blijven produceren en andere belangrijke zaken. Ik ben niet zo bang mocht het systeem echt volledig crashen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De wereld wordt steeds minder afhankelijk van de dollar. Kwestie van vraag en aanbod.
Veel mensen komen in de financiële problemen omdat ze een verkeerd beroep hebben. Zoals: benzineslurpende auto's maken. Het was eigenlijk al lang over tijd dat die autofabrieken in de problemen kwamen. Ze hadden al zeker 10 jaar geleden electrische- en waterstofauto's op de markt moeten brengen. Omdat ze doorgingen met 't produceren van zeer inefficiënte benzineslurpers, hebben ze gigantische schulden opgebouwd.
Ook hier is sprake van evolutie. Men zal nu wel over MOETEN stappen op zuinigere / electrische / waterstof-automobielen, of men nu wil of niet.

Verder moeten we de beschikbare arbeid gewoon wat eerlijker verdelen. Iedereen wat korter werken. I.p.v. dat je dan werkt voor uitkeringstrekkers, werken zij zelf. Houd je gelijk meer vrije tijd over (die je bijv. in 't ontwikkelen van een nieuw product of innovatie kunt steken - maar je kunt ook gewoon lui op de bank gaan zitten).

Eigenlijk is economie een vrij inhoudsloos woord - als je 't vergelijkt met de zaken waar 't om gaat: 't (leef)milieu, en elkaar helpen. 'Economie' is eigenlijk niet veel anders dan 't rondpompen van bronnen en ruilmiddelen. Dat hoeft helemaal niet zoveel mogelijk te zijn (zoals velen graag zouden willen). Op dit moment zou dat nl. vooral betekenen: nog snellere kap van de bossen, nog meer vervuiling van de oceanen en atmosfeer, nog meer uitbuiting van werknemers, etc. etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze wereld kent wel een heel groot voordeel, niet blijft meer onder de pet... Alles wordt bekend, en komt naar buiten... Wel een heel groot voordeel...

Dus we zullen het zeker zien, hoe het zich ontwikkelt...

En we zullen het overleven, samen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In deze maatschappij zijn wij vooral bezig met het produceren van goederen waarvoor de vraag kunstmatig gecreëerd wordt (d.m.v. reclame). Dat zou best wat minder kunnen (beter voor het milieu) en misschien kan de crisis daar een handje mee helpen.
Dat we ons eten niet meer zouden kunnen betalen geloof ik niet en als we niet meer naar het andere eind van de wereld kunnen voor vakantie des te beter.
Werk is er genoeg te doen; is een kwestie van goede wil om er voor te betalen en het eerlijk te verdelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Persoonlijk geloof ik dat alles wel mee valt. De pers maakt alles erger als dat het is en aan de hand daarvan laten vele mensen zich opnaaien, waardoor zij het eigenlijk weer moeilijker voor zichzelf maken. Helaas is dit wereldwijd gebeurd en heeft het dus wel zijn sporen nagelaten. Denk dat het weer snel voorbij is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hou er maar rekening mee dat ons nog veel gekke dingen staan te wachten ,we zijn er bij lange na nog niet .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien is deze crisis het wel eens goed voor de mensen die teveel in welvaart leven.
Voor mensen die weinig of niets te besteden hebben is het een heel ander verhaal.
Denk eens aan hongerd Afrika waar praten we dan nog over

Ik denk dat we zo langzamerhand wel weer de goede kant opgaan

Wees tevreden met wat je hebt
Leef vandaag en geniet ervan morgen is er weer een dag dan zien we wel weer verder