Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar vind ik zo actueel mogelijke beursinfo als belegger?

Ik vind de dow jones nieuwsservice van alex.nl niet volledig en vrij laat met belangrijk nieuws. Daarbij zoek ik ook belangrijke data/tijdstippen van bijv. het uitkomen van produktiecijfers, banencijfers, kwartaalcijfers, wanneer Ben Bernanke weer eens spreekt etc.
Welke websites gebruiken jullie als beleggers?

Ik hoop zo veel mogelijk (Wel goede) antwoorden te krijgen op deze vraag, zodat ik een goede afweging kan maken, maar simpelweg gegoogled hebben op beursnieuws en hieronder plempen wordt niet gewaardeerd!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Beste Waussie,

Ik heb al mijn 'favorites' gebundeld op één enkele site. De site is ingedeeld per rubriek. Zie http://beleggen.startpagina.be

Je zegt dat je specifiek op zoek bent naar belangrijke data/tijdstippen van bijv. het uitkomen van produktiecijfers, banencijfers, kwartaalcijfers, wanneer Ben Bernanke weer eens spreekt etc.
Een van de beste sites daarvoor is die van het bekende Amerikaanse beursblad Barron's:
http://online.barrons.com/public/page/barrons_econoday.html
Daarop staan per dag de evenementen, je kan erop doorklikken en dan krijg je bv een historiek van het cijfer, vaak mét grafiek, én de consensusverwachtingen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik gebruik altijd NYSE, topsite! Makkelijk en overzichtelijk, helaas alleen Engelstalig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruik:

bloomberg.com
fd.nl
Beurs.nl
binck.nl
quoteweb.nl

Bloomberg vind ik eigenlijk het beste met nieuws.
uitgebreide agenda is op fd heel overzichtelijk.

Binck beurs.nl en quoteweb gebruik ik voor koersen en technische analyses.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
journal des finances - vooral hun MAP is overzichtelijk met alle beurzen updated. zie map-jdf.com daarna FD en tenslotte De TIJD en Bloomberg
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stel jezelf eerst de vraag of je wel actueel beursnieuws nodig hebt. Of je het wel *wilt* hebben.

Als je zo handelt, ben je verplicht continu bovenop het nieuws te zitten. Heb je dat ervoor over? Kost namelijk veel, heel veel tijd.

Nog belangrijker is een ander argument: als particuliere belegger ben je ALTIJD te laat. Het maakt niet uit of je na vijf seconden of na vijf uur reageert.

Laat ik een voorbeeld geven. Toen de eerste golfoorlog op het punt stond uit te breken, waren er onderhandelingen gaande om te proberen tot een vreedzame oplossing te komen. De hele wereld wachtte vol spanning op het resultaat van de gesprekken.

Na lang wachten kwam de voorzitter van de onderhandelingsdelegatie naar buiten. Hij liep naar de microfoon om de verzamelde pers te vertellen wat het resultaat was. Zijn melding: "Unfortunately, parties have been unable to reach an agreement." - of zoiets, ik weet de precieze bewoordingen niet meer.

De beurskoersen kelderden meteen.

Er is later onderzocht hoe snel de koersval inzette. Het antwoord: de koersval begon op de 'f' van 'unfortunately'.

Dat zijn jouw concurrenten. Denk je echt dat je daar tegenop kunt door actuele beursinformatie te volgen?

Ik raad je aan meer naar de langetermijnachtergronden te kijken. Een heel goede site, helaas tamelijk Amerika-gericht, is The Motley Fool. Zie bron.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding