Waarom worden loonstroken nog steeds per post verstuurd?

en niet per e-mail?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Dat vraag ik me ook af.

Er zijn ook banken die hun rekeningafschriften nog per post versturen.

Beide vind ik helemaal niet fijn. Post wordt regelmatig verkeerd bezorgd. Soms bij de buren, soms op het juiste nummer maar in de verkeerde straat, soms op nummer 53 in plaats van 35 - noem maar op.

Email is wat dat betreft veel betrouwbaarder. De kans dat iemand mijn loonstrook of rekeningafschrift onderschept, is bij elektronisch versturen veel lager dan bij versturen per post. Dat geldt helemaal als er een beveiligde website wordt gebruikt in plaats van email.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Omdat er bij de meeste bedrijven geen tijd is om ze zelf langs te gaan brengen.

Toegevoegd op 03-06-2009 23:59:08
Oh per email.
Dat gebeurt wel hoor. Langzaam maar zeker wordt dat normaler...
Plaatje bij antwoord
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Edit:
En niet per e-mail?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef je online altijd zoveel van jezelf prijs of is het "gewoon" een plaatje!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie het al ;o)
AWM
14 jaar geleden
Het loonstrookje zelf is niet leesbaar, hoor!
Post en e-mail is overbodig.
Ik kan mijn salarisspecificatie gewoon downloaden van het internet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omat iedereen een brievenbus heeft.
en omdat niet iedereen een inbox heeft..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het klinkt misschien raar, maar er zijn nog zat mensen die geen computer hebben en er dus ook niet mee overweg kunnen.
Wat ik veel gekker vind: ik kreeg onlangs een nieuw bankpasje van de Rabo PER POST!
Zo hé, da's pas erg!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik krijg geen post en geen mail. Maar ik kan mijn loonstrook op internet bekijken. En eventueel afdrukken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijn vrouw mag ze zo van het intranet plukken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijne werd per email verstuurd maar met veel dingen kun je tegenwoordig kiezen hoe je het krijgen wilt per post of per email