Onderstaande teksten zijn van http://nl.wikipedia.org/wiki/Edah :

== Ontstaan ==
Edah staat voor de familienamen van de 4 oprichters: Jacob Ebben, Servaes Damen, Jan Aukes en Johannes Hettema. Zij richtten omstreeks 1910 de eerste Edah op in Helmond (Edah is de afkorting van de beginletters der oprichters), nadat ze de kruidenierszaak van Schulte hadden overgenomen.

== Ondergang ==
Op 29 mei 2006 werd bekend gemaakt dat het grootste gedeelte van het Edah-concern werd verkocht aan S&S Winkels. Hierbij waren ook de meeste winkels van de Edah betrokken.

Het hoofdkantoor in Helmond ging op 6 september 2007 dicht, evenals het distributiecentrum in Someren. In dezelfde maand sloten ook de laatste Edah-filialen, op 23 juni 2008 sloot de laatste Edah haar deuren in de woonwijk Angelslo in Emmen. In totaal werden honderden werknemers overbodig.

Het antwoord op je vraag is dus 2008-1910=98 jaar.
Antoni
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Edah was een landelijke supermarktketen, opgericht in 1917, met het hoofdkantoor in Helmond.

Op 29 mei 2006 werd bekend gemaakt dat het grootste gedeelte van het Edah-concern werd verkocht aan S&S Winkels. Hierbij waren ook de meeste winkels van de Edah bij betrokken.

Het hoofdkantoor in Helmond ging op 6 september 2007 dicht, evenals het distributiecentrum in Someren. In dezelfde maand sloten ook de laatste Edah-filialen, op 23 juni 2008 sloot de laatste Edah haar deuren in de woonwijk Angelslo in Emmen.

1917-2007 = 90 jaar dus!

http://nl.wikipedia.org/wiki/Edah