Welke dagen vallen nog meer onder de categorie ''zinloos''?

Gisteren heb ik bij 1 tegen 100 gehoord dat er in Amerika meer dan 2500 speciale dagen zijn. Zo heb je Niks-dag, Kijk-naar-de-lucht-dag en Baard-dag.

Welke nutteloze speciale dagen zijn er nog meer in deze wereld?

Met nutteloos bedoel ik dat er geen duidelijk doel achter de speciale dag schuilt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Ik heb zelf niets tegen weed maar als je dat wel hebt zal je 4/20 zeker nutteloos vinden - 20 april, dag van de weed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dan is er geen enkele dag zinloos. Achter iedere ...dag , schuilen wel figuren, die er beter van worden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Achter iedere 'speciale' dag schuilt een duidelijk doel, en in 9 van de 10 gevallen is dat de commercie.
Moederdag, Vaderdag, Dierendag, de dag van de secretaresse, noem ze maar op.
Het lijken dagen waarin we een bepaald iemand extra in het zonnetje zetten, maar ondertussen is het alleem maar een manier om mensen extra geld uit de zakken te kloppen.
Zelfs religeuze dagen beginnen de laatste jaren deze vorm aan te nemen: Tegenwoordig liggen in september de eerste kerstballen alweer in de winkels, om van pasen nog maar te zwijgen.
En wat dacht je van feesten als Sinterklaas en Valentijsdag?!
Allemaal commerciele hoogstandjes.
Kortom: Geen enkele speciale dag is zinloos, de commercie vaart er wel bij!
Pas als jij besluit niet meer aan die onzin mee te doen, beperk je de speciale dagen tot die dagen die er werkelijk voor jou toe doen. En die dagen zijn voor iedereen weer anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kies maar uit:
Wat nutteloos is, is overigens sterk persoonlijk bepaalt.
Persoonlijk vind ik bijvoorbeeld het vieren van kerstmis en pasen en goede vrijdag en dat soort dagen,
tamelijk nutteloos.
Maar met secretaressedag heb ik wel eens een bos bloemen gehad, dus dat was niet zo nutteloos. Ha, ha.

Hier heb je de eerste paar maanden van het jaar.
De rest vind je in de bron.

01 januari Nieuwjaarsdag
06 januari Drie Koningen
27 januari Telefoonvrije Dag
14 februari Valentijnsdag
14 februari Carnaval
04 maart Dag van de Doktersassistente
08 maart Internationale Vrouwendag
10 maart Dag van de Zelfstandige
18 maart Dag van de Leerplicht
19 t/m 20 maart NL Doet (voorheen: Make a Difference Day)
20 maart Open Dag van de Zorg
21 maart Internationale Antiracismedag
21maart Wereld Downsyndroomdag
02 april Goede Vrijdag
04 t/m 05 april Pasen
06 t/m 12 april Week van de gezondheid
07 april Wereld Gezondheidsdag
10 april Nationale Dag van de Leerplicht
11 april Wereld Parkinsondag
13 t/m 15 april Week van de Ondernemer
15 april Secretaressedag
16 april De Nationale Hartweek
17 april Dag van de Hagenaar
18 t/m 24 april Nationale Hartweek
Nationale Sportweek
18 t/m 25 april Week van het Oor
25 april Wereld malariadag
30 april Koninginnedag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Achter elke speciale dag schuilt een doel. Zo'n dag is altijd bedacht met een reden, ongeacht wat wij er dan ook van vinden.

Derhalve zijn er helemaal geen nutteloze of zinloze speciale dagen.

Er is ook altijd wel iemand die er iets aan heeft.