Wat zijn de speciale Nederlandse dagen, zoals de langste en kortse dag van het jaar of wanneer de Hollandse nieuwe er weer is? Zijn er nog meerdere?

Ik bedoel dus niet zozeer de feestdagen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
langste en kortste dag van het jaar is niet zozeer iets dat ze in nederland vieren, daarvoor moet je naar landen gaan waar het 's nachts niet donker wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat er ook niet om of we het vieren, het gaat om dagen die "genoemd" worden in een persoonlijk gesprek. "Hey, wist je dat het vandaag de langste dag is?"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, op zo'n manier... dat was niet geheel duidelijk uit je vraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Excuses!

Het beste antwoord

Roodharigendag (ook nog maar net geleerd) Secretaressedag

Toegevoegd na 2 minuten:
Ach, er zijn er genoeg, zie link!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik vindt de eerste dag van ieder jaar wel speciaal. Dat is op 1 januari.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rokjesdag
de dag waarop een groot deel van de Nederlandse vrouwen voor het eerst in het jaar zomerse kleding zoals een korte rok zou dragen, doorgaans midden april.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat soort dagen zoek ik! Thanks!
Laten we st. Kees day niet vergeten op 22 juni!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat dacht je van de 3e dinsdag in september: Prinsjesdag!

(Of het dit jaar doorgaat is nog maar de vraag.....)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De dag dat het eerste kievitsei gevonden wordt,
De dag dat de Friese ijsmeesters voor het eerst samenkomen,
Sinterklaas.

Toegevoegd na 1 minuut:
Langste en kortste dag zijn trouwens niet typisch Nederlands maar gelden voor het hele halfrond.