Welke speciale dagen zijn er tegenwoordig die er vroeger niet waren en welke dagen zijn nu alleen vooral commercieel ipv de juiste betekenis?

Ik bedoel eigenlijk dat er steeds meer speciale dagen zijn ( bv secretaressedag), die er vroeger niet was, en alleen zijn gekomen voor commercie. Tevens bedoel ik dagen zoals kerst waarvan vele alleen aan cadeautjes denken ipv de geboorte van jezus. ( voor christelijken dan)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een beetje lullig als een antwoord maar:
De geboortedag van het dochtertje van mijn collega.

Het beste antwoord

commercieel:
* 14 februari Valentijnsdag
* 15 april Secretaressedag
* stoelmassage op koninginnedag? 30 april Koninginnedag
* 9 mei Moederdag
* 12 mei Dag van de Verpleging
* 20 juni Vaderdag
* 4 oktober Werelddierendag
* 5 december Sinterklaas
* 10 december Dag van de kleine schrijver
* 31 december Oudejaarsdag

algemeen
* 1 maart Nationale Complimentendag
* 4 maart Dag van de Doktersassistente
* 8 maart Internationale Vrouwendag
* 10 maart Dag van de Zelfstandige
* 18 maart Dag van de Leerplicht
* 19/20 maart: NL DOET (voorheen: Make a Difference Day)
* 20 maart Open Dag van de Zorg
* 21 maart Internationale Antiracismedag
* 21 maart Wereld Downsyndroomdag
* 7 april Wereldgezondheidsdag
* 13-15 april Week van de Ondernemer
* 1 mei Dag van de Arbeid
* 5 mei Dag van de Vrijheid (Bevrijdingsdag)
* 9 mei Dag van Europa
* 12 mei Dag van de Verpleging
* 14 juni Wereld Bloeddonordag
* 20 juni Wereldvluchtelingendag
* 26 juni Nederlandse Veteranendag
* 30 juli Systeembeheerdersdag
* 3 september Contact Center Agent Day
* 10 september Suikerfeest
* 12 september Nationale Ziekendag
* 16 september Dag van de Leidster
* 19 september Dag van de Diëtist
* 21 september Internationale Dag van de Vrede
* 21 september Alzheimerdag
* 1 oktober Internationale Dag van de Ouderen
* 4 oktober Werelddierendag
* 5 oktober Dag van de Leraar
* 15 oktober Dag van de Witte Stok
* 16 oktober Wereldvoedseldag
* 31 december Oudejaarsdag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het leven van een linkshandige in een rechtshandige wereld valt niet mee en daarom is het één keer per jaar op 13 augustus Internationale Linkshandigendag ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vader- en moederdag, dierendag, valentijsdag; allemaal dagen, waar de commercie wel bij vaart. Het idee er achter is natuurlijk wel leuk, maar het zet mensen er ook enorm toe aan, om extra uitgaven te doen.
13 jaar geleden
Je hebt nu natuurlijk de uit amerika overgewaaide feesten als Valentijnsdag en Halloween, volledig tot stand gekomen door commerciele initiatieven.
Vader en moederdag zijn ook van die feesten die door de winkeliers zijn uitgevonden. Kerst is natuurlijk een bekend voorbeeld van een mengelmoesje van onze eigen kersttraditie en nu uitgebreid met het fenomeen kerstman en kalkoen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De nationale lachdag is pas 2 jaar geleden ingesteld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tegenwoordig heeft iedere bevolkingsgroep wel ergens zijn feestdag.
Sommigen worden plaatselijk gevierd , sommigen bestaan maar men hoort er nauwelijks van.
Vorige week was het bv. kinderdag ....had daar nog nooit van gehoord.
Plaatselijk : 15 Augustus is ' Vive Marie ' in Gent : feestdag voor alle vrouwen met de naam Maria of afgeleide in de naam.
Er zou zelfs een dag voor roodharige bestaan.
De Roomse kalender heeft een patroonheilige voor iedere dag...dus voor bepaalde beroepen enz. is er elke dag wel een speciale dag.

Toegevoegd na 11 minuten:
We hebben hier ook een Oma-Opa dag