Iemand tips voor een beperkte bruiloft.

Mijn oom en tante trouwen op een woensdagochtend in augustus en hebben twee (drukke) kinderen van 5 en 8. De bruidegom is erg ziek en kan niet de hele dag feesten., maar hij wil het ook niet zomaar voorbij laten gaan. Dus het zou in de ochtend + middag moeten plaatsvinden. Ze hebben weinig geld maar willen toch iets van een receptie doen en samenkomst van familie en vrienden. Ze willen ook foto's laten maken. In de buurt van de Haarlemmermeer. Hun huis is erg klein. Ik ben me al aan het orienteren maar misschien heeft iemand nog tips om er iets van te maken.

13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Laat de gasten verzamelen op de trouwlocatie (stadhuis?), dat scheelt gedoe met koffie bij het bruidspaar thuis. Eventueel kun je ook een café zoeken in de buurt van de trouwlocatie waar de gasten een kopje koffie krijgen voor de ceremonie.

Als het bruidspaar naar buiten komt is het leuk om de kinderen bellen te laten blazen. Geeft een feestelijke en romantische sfeer en de kinderen zijn lekker bezig. Een bellenblaas kost bijna niks.

Daarna een 'lunchreceptie'. Zoek een locatie die niet te duur is. Je bent natuurlijk afhankelijk van het weer dus het is wel verstandig iets te zoeken waar je binnen en buiten kunt. Bij veel restaurants hoef je geen zaalhuur te betalen als je ook wat eet en drinkt. Een bbq is een redelijk budgetvriendelijk alternatief voor een lekkere lunch. Houd het eenvoudig: wat hamburgers en sate, lekker brood en een salade. Of gewoon alleen maar lekkere sandwiches, daar is niets mis mee.

Voor de foto's kun je eens op marktplaats kijken. Er zijn veel hobby fotografen die zich zelf aanbieden voor dit soort gelegenheden. Je zou ook eens bij een plaatselijke fotoclub kunnen informeren of er iemand is die gratis (als oefening) of tegen geringe vergoeding een bruidsreportage wil maken. Spreek af dat je de digitale foto's ontvangt zodat je zelf een boek kunt laten maken bij bijvoorbeeld Kruidvat.

Vraag voor het vermaak van de kinderen iemand die je kent, een buurmeisje of jongen of dochter/zoon van een kennis of zo. Laat hen spelletjes doen met de kinderen zodat het bruidspaar er niet naar om hoeft te kijken. Of geef de kinderen een taak, zodat ze zich betrokken voelen (bijvoorbeeld helpen met de hamburgers bakken e.d.)

Veel plezier!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

picknicken er moet bij de haarlemmermeer toch wel een plek zijn waar dat kan
13 jaar geleden
Trek naar een open plek in het bos. Zet een party tent op en vraag of de gasten allemaal iets meenemen voor een barbeque.
Zoiets kun je ook proberen bij een speeltuin annex kinderboerderij (is vaak ook een toilet) of bij een camping of haven.
Wel vooraf vragen aan de beheerders en eventueel een bescheiden donatie doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
M.b.t. de ruimte; is er niet iemand in de familie die zijn huis/tuin beschikbaar wil stellen? Fotoos maken kan iedereen, leg een paar van die wegwerptoestellen neer zodat iedereen willekeurige fotoos kan maken, krijg je een heel leuk resultaat. Vraag 2 mensen die zich bezig houden met kinderspelletjes, bijv. ouderwets koekhappen, zaklopen, nagelpoepen e.d.. Eten hoeft ook niet duur te zijn, je kunt het beperken door borrelhapjes te serveren of bijv. verschillende soorten sandwiches te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Hoofddorp ligt het Haarlemmermeerse bos,een schitterende locatie om foto's te maken.Het budget is beperkt..informeer eens bij een pannekoekenhuis naar de mogelijkheden voor de receptie.Vooral op het oog voor de kinderen is het daar goed vertoeven.Ook in Hoofddorp is een erg leuk pannekoekenhuis met daarnaast een bos om eventueel foto's te maken.En een speeltuin is er aanwezig.