Welke nationale feestdag valt er op 21 juli?

In mijn nieuwe agenda van de HEMA staat namelijk op donderdag 21 juli: Nationale Feestdag (B)
Maar welke dan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Ik denk dat je een Vlaamse agenda hebt, want daar is 21 juli een nationale feestdag, vanwege de eedaflegging van Koning Leopold de eerste.

Toegevoegd na 1 minuut:
Of een Nederlandse agenda, want de (B) staat voor Belgie natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat is de Nationale Feestdag van Belgie, waarbij wordt herdacht dat op 21 juli 1831 l Leopold I, de eerste Koning der Belgen, de grondwettelijke eed aflegde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
21 Juli is in België een nationale feestdat omdat 21 Juli de datum was dat de vroegere koning Leopold de eerste.
De allereerste koning van België de grondwettelijke eed aflegde.
Alle winkels zijn op deze dag gesloten.

(Vegelijk baar met Koninginnendag van Nederland

Toegevoegd na 1 minuut:
Door snel typen is feestdag - feestdat geworden.
Dat moet dus feestdag zijn