Mij geld word vaak niet op feestdagen gestort : Maar is dit nu nodig?

Ja soms zit ik opeens een week zonder geld...

Dan zit het zo ...de kredietbank die heeft een vrije dag...omdat het dan een feestdag is........

Nu gun ik hun wel een vrije dag hoor....Maar ik zit zo te denken van : Een betaal opdracht dat gaat toch allemaal via de computer?

Je kan toch ook een paar dagen van te voren een betalings opdracht regelen? Naar de client toe?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ook voor computertranstacties zijn er mensen nodig die controleren of alle computers het wel doen en of de processen (betalingen) correct verlopen. Omdat men niet op zondag en feestdagen werkt, mist ook het toezicht op die dagen en verplaatst men de betalingen naar een eerstvolgende werkdag.

En ook al zou men op zon- en feestdagen gewoon doorwerken, dan nog helpt dat niet tegen een week zonder geld zitten. Het helpt je hooguit een dag. En met het geld wat je later krijgt, hoef je korter te doen. Dat is dan weer een klein voordeel.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zeurt niet @Bluecatsmile, het kan heel vervelend zijn als je geld te laat op je rekening komt, de redenering van @Paulus gaat niet helemaal op, klinkt wel logisch, maar ja zal toch moeten eten. Dus het later krijgen van je geld betekend dat je begint met een achterstand inlopen. Persoonlijk heb ik hier altijd een hekel aan, al is het maar om het idee. Je krijgt 100 euro en bent er alweer 30 'kwijt':)
Juist als je moet rondkomen van weinig is budgeteren belangrijk, als je dan te laat je geld ontvangt moet je weer gaan puzzelen.