Wat te doen tegen die moederdag, vaderdag, valentijn, etc. commercie?

Winkeliers spelen zo in op het algehele gevoel.. Je moet meedoen want dan ben je de ideale partner..

Ik liep vandaag door het dorp.. stond bij een winkel een groot bord "Speciaal voor je allerliefste" en daaronder een afgrijselijk zeepje van €0,99. Alsof mijn partner niet meer waard zou zijn..

Hoe komt het toch dat iedereen zich weer laat opnaaien en dingen gaat kopen die eigenlijk helemaal het geld niet waard zijn en geen nut doen?

Oké, ik vind het prima om een speciale dag te hebben voor het verwennen van je partner, maar zou diegene er niet meer plezier van hebben als je een gezellig ontbijt klaar maakt, een dag gezellig thuis blijft en als je extra laat merken dat je zonder die ander niets waard bent?
Dat hoeft toch helemaal niet gepaard te gaan met knuffelbeertjes, hartjes, zeepjes, hart sponsjes, rode strikjes en noem al die troep maar op...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Niet aan meedoen, en je geliefde/mama/papa op een andere manier duidelijk maken hoe belangrijk ze voor je zijn.
Laat je gevoel niet commercialiseren, uitdrukken wat je voor iemand voelt is duizendmaal waardevoller dan cadeau's.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat is toch logisch! Dat is het pakken van kansen voor ondernemers! Anders zou je een slechte ondernemer zijn! Jij hoeft je niet te laten opnaaien als je dat niet wilt, het feit dat jij je aan dat zeepje stoort zegt meer over jou dan over het zeepje!
Trek je er gewoon niets van aan, dan heb je er geen last van ook!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet aan meedoen! Zo moeilijk is dat toch niet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'Algemene gevoel'? De commercie creëert juist dat gevoel. Ik heb nog nooit iets van dat gevoel bespeurd in mijn omgeving. Moederdag misschien uitgezonderd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat er veel partners zijn die graag dat plan van ontbijt e.d. zien doorgaan. Moederdag is leuk als je kleine kinderen een mooi werkje voor je knutselen op school maar al die flauwekul met schreeuwend dure cadeaus is nergens voor nodig.
Ik ga ook voor dat ontbijtje en die leuke dag samen hoor....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
helemaal mee eens, krijg ook zo'n zelfgeknutselt prachtkadootje en een gezellig ontbijt. Meer hoeft hier echt niet.
Nou ja dat is ook allemaal onzin. Je kunt veel beter je partner verwennen door vandaag eens alles zelf te gaan doen in het huishouden.
De kinderen verzorgen en kleden, en een lekker potje op tafel zetten.
Dan kan zij lekker ontspannen en genieten.