Waarom zetten de Duitsers op 1 Mei (dag van de arbeid) een tak op hun fiets?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K
Cryofiel
13 jaar geleden
farrat? Oh, nu valt het me in: Fahrrad!

Het beste antwoord

Duitsers vieren nog echt de dag van de arbeid op 1 mei maar het is tegelijkertijd ook een viering van de lente, er wordt een meiboom gezet op een dorpsplein. Met die tak op de fiets is dus een combinatie van 2 feesten. meer over de 1 mei viering in Duitsland: http://www.duitslandweb.nl/onderwijs/scholieren/07+08/Uitgelicht/Erster+Mai.html