Met Koninginnedag naar Amsterdam...zijn er voldoende toiletten? (lees toelichting)

Ik heb al lange tijd last van een spastische darm en dus is het voor mij belangrijk dat er een toilet "in de buurt" is... Nou wil ik met vrienden naar Amsterdam gaan, voor de verschillende concerten die er gehouden worden....

Zijn er rond de grote pleinen en langs de route veel toiletten te vinden op zo'n dag?

En hoe zit het met de wachttijden bij deze toiletten?

Ervaringen zijn ook welkom!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag. Ik weet de route niet, maar in het centrum zou ik denken aan Mc Donalds, De Bijenkorf, en V&D. Bij veel eetgelegenheden kun je tegen betaling, of gratis als klant, van de toilet gebruik maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel "pispotten", nauwelijks wc's.. sorry!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij rembrands en leidse plein zijn alle kroegen enzo open en daar zijn wc's te vinden, tegen betaling. Wel staat hier een lange rij.
Maar het is te doen

Antwoorden (5)

Vaak worden er idd wel toiletten neergezet. Maar of je daar nou graag op wilt zitten is een tweede...
Gatverdamme, wat zijn die dingen altijd smerig!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag.

Ik weet de route niet, maar in het centrum zou ik denken aan Mc Donalds, De Bijenkorf, en V&D.

Bij veel eetgelegenheden kun je tegen betaling, of gratis als klant, van de toilet gebruik maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon op straat stuk hygiënischer dan op die openbare hokjes en het valt daar niet eens op.wel je eigen toilets meenemen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn wel toiletten maar die zijn vaak écht ranzig..als je zoals jij snel moet heb je de broek vol voor je aan de beurd bent.
reken op enorme wachtrijen..
ik doe het zo:
kies een centrale plek waar je in de buurt bent van waar je graag heen wilt..alle concerten afgaan is niet echt een optie denk ik als je echt veel last hebt maar kies iets of een paar waar je echt niets van wil missen.
Bel een hotel daar in de buurt en leg de situatie uit ( minder moeilijk dan persoonlijk) vraag of je daar tegen vergoeding misschien snel gebruik kan maken van de toilet omdat je anders nergens heen kan.
ik heb veel begrip ontvangen en nog nooit ( ja 1 keer) een nee gekregen.( zelfs een briefje ontvangen zodat ik gelijk door kon lopen)
tís vervelend maar je moet voorbereid zijn en ik denk dat je hier het beste mee af bent.

Mailen is ook een goed optie want dan heb je gelijk antwoord die je kunt uitprinten en kunt laten zien bij de balie.

mc heeft weinig zin want daar zijn in elk geval rijen wachtende maar zoek een beetje goed hotel/restaurant
zijn goed te vinden via internet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hokjes zou ik niet gaan, dronken mensen willen nog wel eens van die hokjes omgooien terwijl er iemand op zit..

ik heb zelf ook een spastische darm, vaak leg ik dat uit bij een supermarkt en dan mag ik daar wel even naar het toilet. Als de nood hoog is, bel ik gewoon ergens aan, maar op de drukke pleinen zijn er vrij weinig mensen die open doen..

Je kan ook altijd vragen bij een marktkraam verkoper, die moeten toch ook ergens gaan :)