Wat is de beste smoes om niet naar een verjaardag te gaan ?

zonder te zegen dat je ziek ben

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

ik zou gewoon zeggen dat het even niet zo goed uitkomt. en dat je later wel eens even langwipt

Je moest al naar een ander feest en die persoon wordt ouder dus die is eerst... Dan hoef je er nooit meer heen...

- achternicht uit Australie is op bezoek - Morgen een examen - Ruzie met vriend/vriendin gehad - Niets om aan te trekken

Waarom zou je er om liegen wees eerlijk en zeg dat je geen zin heb

De beste 'smoes' is om gewoon te zeggen dat je geen zin hebt! Wees duidelijk en kies voor jezelf.

dat je iets belangrijks hebt... en anders den ik toch aan ziek zijn.... maaaaarrrr.... eerlijkheid duurt het langst!

dat je moet werken:D

Eerlijk duurt wel het langst, maar als je eerlijk bent is die andere persoon waarschijnlijk wel gekwetst. Dus als die persoon je dierbaar is dan zou ik maar een leugentje verzinnen. Bijvoorbeeld dat je moet werken. Of dat je examen moet doen de volgende dag (bijv. voor je werk) en dat je nog heel veel moet studeren.

Heb meestal nooit zin om naar verjaardagen te gaan. Verplicht gedoe om daar een paar uur of een hele avond aanwezig te zijn. tegenwoordig zeg ik gewoon dat liever een andere keer gewoon even kom koffie drinken. En als het om dames gaat neem ik altijd wel een bosje bloemen mee.

Zeg dat je zelf die dag je verjaardag viert en vraag waarom hij/zij niet bij jou langs komt.

Dat er iets belangrijkers tussen is gekomen, namelijk jezelf!

Simpel; zeg gewoon dat je anderen het eeuwige leven gunt, en derhalve hun ouder worden, en dus verjaardag, niet erkend.

Zeggen dat je niet kan. Geen reden opgeven, je bent geen verantwoording verplicht. Mocht je wel een reden willen geven, kan je altijd nog zeggen dat je andere afspraken hebt (bijvoorbeeld met jezelf.. om eens lekker te bankhangen en chips te eten ofzo).

Op de dag dat de verjaardag gegeven wordt niets doen...En dan later zeggen dat je het glad vergeten bent...

Bij zulk soort dingen"gaan of niet gaan"moet je gewoon eerlijk zijn en ze vertellen dat je geen zin hebt. Dit wordt meer gewaardeerd dan dat men er later achter komt dat je hebt gelogen over de reden van het niet komen. En stuur een leuke kaart.

Dat de hond je huiswerk heeft opgegeten.

Familie omstandigheden,en dat kan dus van alles zijn. Of n sms sturen en zeggen dat je n andere avond komt (geen zin in drukte)

Smoesje.. - Moest met een collega mee naar het ziekenhuis.. ben net pas thuis.. - Ik kan de autosleutels niet vinden, ik bel je terug als ik ze gevonden heb.. even later terug bellen.. en zeggen dat je vriend(in) ze in de tas heeft zitten en weg is gegaan.. - Ik zat vast in de lift van .. het duurde nog al even voordat ik uit de lift bevrijdt werd. - M'n huisdier/vriend(in) is ziek.. ik moet hier blijven.. - Mijn moeder/vader/broer/ouders hebben gebeld.. ze hebben een probleem met .. ik moet ze meteen helpen.. - Dubbele afspraak, maak het snel goed met je.. - Ik moest overwerken.. - Belangrijk examen.. ouderavond.. voorstelling op school van de kinderen.. - Hevige sneeuwval.. erg gevaarlijk.. - Problemen met de auto.... Als je wilt is er zoveel te bedenken..

Je centrale verwarming doet het ineens niet meer, en nou komt er een monteur om het op te lossen. Je auto moest ineens naar de garage en de benodigde onderdelen waren niet op voorraad en moesten besteld worden. Er liggen bladeren of sneeuw op de rails en daardoor rijdt de trein niet.

Dat je hond ziek is.

Ik moet nog stofzuigen.

Dat je binnenkort een examen hebt, doet het altijd goed.

Zeggen dat je het te druk hebt met GV.

ik vier geen verjaardag meer

kom een dag eerder

Gewoon afmelden en geen reden geven, iedere reden lokt weer een vraag uit

-tandarts - je huis staat in de brand (lol) - je fiets is kapot of auto -Ik kan gewoon niet

Bronnen:
verjaardag

Zeg dat je niet van die drukte houdt en liever een andere keer op de koffie komt.

Ik heb heel veel huiswerk voor school dus ik kan niet iets leuks gaan doen.

Bronnen:
Smoesjes

Vraag jezelf af waarom je geen zin hebt in de verjaardag en spreek die reden uit. Als het een goede reden is, krijg je begrip.

geen smoes verzinnen maar gewoon eerlijk zijn een smoes komt altijd uit

stel voor een andere keer te komen dan heb je meer echt de tijd voor elkaar.

gewoon de waarheid zeggen als je geen zin hebt om te gaan

Een smoes zou ik niet doen - want men kan erachter komen (en dat zal ook zeker 't geval zijn als 't vaker gebeurd), en dan gaat men je onbetrouwbaar / als leugenaar zien. Dat wil je vast niet? Bovendien is 't slecht voor je geweten en eigenwaarde. Het is net zoiets als dit: iemand geeft je een cake, en je zegt dat je 'm lekker vind - terwijl 't niet zo is. Dan is de kans groter dat je vaker zo'n vieze cake zult krijgen ;). 't Lijkt me dat je een keuze moet maken: zeggen dat je helemaal niet meer aan verjaardagen doet (dus ook niet je eigen), of eerlijk zeggen dat je er tegenop ziet of liever iets anders (zoals thuis zitten) doet (of dat je op een rustigere dag wilt komen, bijv. een dag eerder of later). Men kan je natuurlijk vragen waarom je er dan tegenop ziet. Daar kan ik je niet tot in detail bij helpen - want ik ken de situatie niet: wat voor relatie is 't? Slechts een kennis? Buren? Naaste familie? Hoe goed zijn de contacten? Hoe wil je die contacten in de toekomst hebben? Etc. Maar in praktijk doet men meestal 'een leugentje om bestwil' (discutabel) in dezen. Want 't probleem is dat 't binnen veel 'kringen' niet gewaardeerd wordt (of zelfs een taboe is) als je zegt dat je niks aan verjaardagen (meer) wilt doen. Het wordt als asociaal gezien. Daar valt niks anders aan te doen, dan je binnen andere (of geen) kringen te begeven. (Ik zeg niet dat dat mogelijk of gewenst is in jouw geval, ik constateer slechts dat dat een oplossing zou zijn voor 't 'verjaardagen'-'probleem'.)

Niet gaan, en dan een dag later langskomen, en net doen alsof je dacht dat het die dag was. Als het goed is, is de jarige veel te moe van het feest de dag ervoor om je nog te entertainen. Deze komt uit Curb your ethousiasm (zie bron).

Bronnen:
http://www.imdb.com/title/tt1049249/

Ik heb gewoon alle verjaardagen afgeschaft. Dan zeuren ze maar, maar ik wil geen verjaardagen meer vieren. Dat moet toch ook gerespecteerd worden? Mijn echte vrienden weten het en maken er geen punt van na wat gepruttel in het begin. Overigens ben ik van mening dat je geen smoes hoeft te verzinnen. Gewoon zeggen dat je geen zin hebt, hoeft niet op een botte manier. Iedereen heeft wel eens de behoefte lekker thuis op de bank te kruipen of een keer vroeg naar bed te gaan of wat dan ook. Kom je toch een ander keertje?

Dat je depressief bent en hun niet wilt bezwaren met jouw stemming (je zou het feest maar bederven)

zeggen dat je een griepvalling hebt gekregen

Je zou kunnen zeggen dat je plotseling een ontzettende hekel aan hem of haar hebt, maar dat het waarschijnlijk wel weer overgaat.

Het komt me niet uit omdat ik spontaan bezoek heb gekregen. Ze blijven ook eten ;)

Als je geen zin hebt om te gaan hoef je geen smoes te verzinnen. Je kan toch zeggen dat je hoofd er niet naar staat, dat je teveel aan je hoofd hebt en even bij moet komen? Stuur een leuke bos bloemen of een mooie doos bonbons.

als je geen zin hebt ga niet en zeg dat je een andere keer komt hij of zij zou het begrijpen en vindt het leuk dat je eerlijk bent dat is toch tien keer zo leuk als een dom smoesje en dan als je er de volgende keer dat je er bent helemaal niet thuis voelen wat je eerder wel had

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100