is het al bekend hoe de nieuwe euro-munt met koning willem alexander eruit gaat zien?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
er is er net 1 gedrukt hoor ik op de radio ;-) er staat op achterkant 30 april en op voorkant hoofd van Willem Alexander
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedoel je de normale munten of de herdenkingsmunten?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik bedoel de gewone munten. Ik dacht juist hieraan omdat ik ook een nieuwsbericht had gehoord over die speciale munt

Het beste antwoord

Nee de uiteindelijke gewone euromunt is nog niet ontworpen. Vandaag is wel de eerste munt geslagen waar Willem-Alexander alleen op staat maar dat is een speciale 10 euro munt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ook de dubbelkop met Beatrix is niet de echte munt:Ter ere van de aanstaande troonswisseling komen er volgende week speciale 2-euromunten in circulatie, waarop zowel koningin Beatrix als aanstaand koning Willem-Alexander staan afgebeeld.

Begin 2014 zullen vermoedelijk de eerste euromunten verschijnen waar Willem-Alexander alleen op staat geportretteerd. Op de voorzijde van nagenoeg alle Nederlandse munten prijkt al sinds het ontstaan van het Koninkrijk een ‘en profil’ portret van de regerend vorst of vorstin.

Als de traditie wordt gevolgd, zal koning Willem-Alexander op de toekomstige munt naar rechts kijken. Zijn voorganger Beatrix staat, zowel op de euro als op de gulden, altijd met haar gezicht naar links afgebeeld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De nieuwe munt zal een dubbel-kop zijn met zowel het hoofd van Beatrix als van Willem-Alexander